Prejsť na obsah

Zvieracie duše; majú alebo nemajú?

23/06/2010

Michael, 23.6.2010

Najprv sa chcem spýtať na jedno; tie zvieracie duše. Čo je na tom?
Je to ťažké vysvetliť
Najprv som počula, že je to blbosť. 🙂
Pretože z istého pohľadu to je blbosť 🙂 a z druhej strany to má reálny základ
Počúvam.
Je to o vrodenej ľudskej pamäti
No márnosť. 🙂
Totiž ľudstvo si do istých zvierat dlho vkladalo určité vlastnosti. Aj tí –dlaci vznikli z toho; ak sa identifikuješ s nejakým zvieraťom, v podstate do svojej duše odtláčaš jeho pečať; jeho stopu. Jeho vlastnosti, respektíve to, čo mu prisudzuješ
Dobre; hovoril si o vrodenej pamäti.
Ide o to, že síce sa vnímanie zvierat líši od kultúry ku kultúre, ale zaujímavé je, že pôvodne boli predstavy všetkých ľudí o zvieratách rovnaké. Preto, lebo keď sa ľudia prvotne zrodili na Zemi (a teraz hovoríme o čase takom dávno, že si ho nepamätá nikto okrem nás 🙂 ), tak dostali do hláv niečo ako prvotný program. Ide o to, že niektoré zvieratá sa správajú určitým spôsobom. Je to v ich programe; jednoducho vedia, že tak majú fungovať a správajú sa podľa toho. Ako keď zapneš počítač a začneš pracovať v nejakom programe, automaticky začne ten program fungovať podľa nejakých inštrukcií, ktoré doň niekto predtým napísal, pretože inak by program nevedel, ako fungovať. Toto sa deje u zvierat; reagujú určitým spôsobom, pretože im to tak niekto napísal do programu. A ľudia od začiatku mali dar porozumenia – interpretácie – týchto programov
Fajn; takže z toho sa vyvinuli tieto zvieracie duše?
Dá sa to tak povedať; a na druhej strane je to úplne irelevantné 🙂
Dnes si extrémne hravý. 🙂
To len… 🙂 no dobre; skúsime to inak. Už sme sa dostali k tomu, že ľudia dokážu interpretovať zvieracie programy. Čo je mimochodom základ pre to, aby dokázali vytvárať vlastné programy, ktoré potom zvieratám vtláčajú; to je krotenie zvierat. Každé zviera sa dá skrotiť; každé bez výnimky, ak k nemu pristupuješ správnym spôsobom. Zaujímavé to začína byť vtedy, keď sa človek natoľko vžije do interpretácie, že začne myslieť v programe daného zvieraťa
Aha! 🙂
Heuristický moment? 🙂
Bežne nazývaný aj „žiarovkový“. 🙂
Toto myslenie v programe nejakého zvieraťa sa potom prejavuje vo viacerých formách; odráža sa trebárs v silových zvieratách, v totemových zvieratkách, v snoch, v sprievodcoch a tak podobne – aj v zobrazovaní samého seba. Áno; vnímanie zvierat ako takých a ich významov je individuálne, ale predsa má určitý spoločný základ. Napríklad 99,9% ľudí na svete si bude zaručene myslieť, že mačiatka sú milé, hravé a jednoducho rozkošné, kým tých istých 99,9% bude považovať červy za slizké, odporné a nehodné života 🙂 A tak 🙂
Zaujímavé. 🙂
Rozhodne 🙂
A ešte sa okolo toho budeme točiť? 🙂
A chcela by si? 🙂
Možno áno… možno nie. 🙂
Toto mi patrilo 🙂
Ešteže to uznáš; chvíľu teraz budem pracovať, Michael, ale potom sa ešte o tomto môžeme baviť; je to dobrá téma. 🙂
Dobre, počkám si ťa 🙂
(…)
Fajn; pracovala som a už sa mi nechce. 🙂 Nemôžem stále len pracovať. 🙂
Správna pripomienka 🙂
Ale zapísala som všetko, čo som chcela; už len zostaviť plán, čo nebude taká hrôza. Teda dúfam. 🙂
Nebude to také strašné… len budeš musieť veľa vecí nanovo vymyslieť a niektoré veľmi zosekať 🙂
To mi ide; redukcia a vymýšľanie. 🙂
Áno, to ti ide 🙂
Takže sa nad tým nebudem nejako zamýšľať. 🙂
Dobre, ideme pokračovať? 🙂
Áno; mám si to prečítať znovu?
Radšej si to prečítaj 🙂 ja síce viem, o čom ti chcem hovoriť, ale radšej si to prečítaj
Ak nepotrebuješ, nemusím to čítať.
Tak dobre; skončili sme naposledy pri snoch
Áno; toľko si pamätám. 🙂 Ale hovoril si tiež niečo o tom zobrazovaní samého seba? V spojitosti so zvieraťom?
Áno, presne tak; to, čo som ti hovoril – ľudská duša do seba spraví odtlačok zvieracieho programu, takže začne myslieť ako daný program. Rád by som povedal jedno; nech už si myslia ľudia čokoľvek, zvieratá nemajú dušu ako takú. Tak ako počítač nemá dušu; je to napísaný program schopný samostatného konania – do určitej miery – ale zviera ako také nemá dušu. Pojem „zvieracia duša“ sa vzťahuje na určitý typ reakcií, ktoré vyvolávajú dojem, že zviera nejakú dušu má. Ja viem, toto sa ti príliš nepáči; ale musíme sa v tomto pohybovať ďalej
No dobre; ja by som bola radšej, keby zvieratá nejakú dušu mali. Pretože by to vysvetľovalo veľa vecí; napríklad vernosť psov, prítulnosť mačiek, opatrnosť hlodavcov a tak ďalej. Ale dobre; povedal si, že žiadnu dušu nemajú a tak ideme takto ďalej. 🙂
Aby som vysvetlil, prečo z nášho pohľadu zvieratá nemajú dušu; duša ako taká je časť vedomia. Zvieratá si nie sú vedomé samy seba. Áno, existujú výnimky; existujú zvieratá, ktoré dokážu rozpoznať svoj obraz v zrkadle a identifikovať „toto som ja“. Ale prostý pojem „som“ je pre mnoho, mnoho druhov veľmi ťažko definovateľný. Aj človek má niekedy problém s výrokom „som“. Je to náročný pojem; hoci sa nezdá byť. Človek vo svojej potrebe identifikovať veci vkladá časť zo seba do všetkého, čo ho obklopuje. Určitým spôsobom si privlastňuje rôzne pojmy; to sa týka vecí, udalostí, iných ľudí, statusov a tak podobne. Iba preto, aby nejako definoval samotné „som“. A to už vôbec nehovoríme o otázkach typu „prečo som?“, pretože tie sú ešte náročnejšie ako samotné „som“. V skratke, keďže zviera nedokáže dosiahnuť uvedomenie typu „som“, nemá dušu. Nemôže ju mať; zviera nedokáže dosiahnuť osvietenie. Človek áno
Tak čo sú vlastne zvieratá?
Roboty; to, čo ľudia vymysleli, píšu pre to programy, aby to plnilo určité funkcie, hlavne pomocné, je analógia toho, čo kedysi vzniklo tu na Zemi ako zvieratá. Zvieracia duša je projekcia ľudskej; to znamená, že zviera dušu nemá, ale človek si ju doňho otlačí. A tým pádom otlačí do seba kus zvieracieho programu. Nie duše; programu
A ten program potom prechádza aj do snov?
Presne tak; z toho vyplýva aj samotné charakterizovanie „som“. V snoch sa stretávate s inými ľuďmi; v priestoroch reálnych alebo menej reálnych, stretávate zvieratá alebo sa nimi stávate. Práve tie zvieratá nahrádzajú určitú časť programu. Sny sú programované; tiež sú samy osebe programom. Ľudia si dokonca dokážu navoliť, čo chcú, aby sa im snívalo 🙂 ale ak príde sen len tak, sám osebe, dokáže upozorniť, prípadne čiastočne vyriešiť, určitú situáciu, s ktorou sa práve človek ako duša vysporiadava. Duša má vlastné programy, podľa ktorých funguje; každý program sa spúšťa v najvhodnejšiu dobu. Teraz je čas zbavovania sa otlačených programov; preto sa teraz vynorili zvieracie duše
Až zbavovania sa?
Dobre, spracovania, ak sa ti to viac páči 🙂
Ako to spracovať?
Uvedomiť si rozdiel medzi človekom a zvieraťom. Zviera nie je schopné kontrolovať vlastné pudy, pretože sa s nimi v podstate identifikuje; pretože nemá na výber. Človek je schopný ich kontrolovať a usmerniť, pretože má slobodnú vôľu
Hm… a keď niekto na seba nabral určité zvyklosti, ktoré charakterizujú určité zviera?
🙂 Tak čo? 🙂
To sa pýtam ja; tak čo? 🙂
Tak nič 🙂
Netreba sa toho zbaviť?
Nie; načo?
Nehovoril si náhodou o zbavovaní sa otlačených programov? 🙂
Ale to neznamená, že sa od toho odnaučíš; to znamená, že to prestaneš robiť nevedome
Všetko uvedomelo?
Iste; ak sa niekto chce identifikovať s mačkou alebo psom, prečo mu to nedovoliť? Ste individuality, prejavujete sa rôzne 🙂
A nemá to potom vplyv na samotné uvedomenie „som“?
Isteže má; ale nemyslím, že nejaký človek dokáže sám seba úplne presvedčiť, že je trebárs mačkou… 🙂
Teraz mi napadlo; niektorí ľudia majú na zvieratá veľmi silné napojenie. Myslím tým, že zvieratá reagujú na ich myšlienky a nálady.
To je snáď úplne jasné… pretože zvieratá dokážu vnímať toky energie. Aj to majú napísané v programe; zvieratá sú najlepšími meteorológmi. To je všeobecne známe. Pretože vedia vycítiť prichádzajúcu zmenu; v tlakoch, teplote, v zmene energetických tokov. A niektorí ľudia dokážu vyprodukovať také výrazné zmeny, že na ne zvieratá reagujú intenzívnejšie ako na iných. Preto to silné napojenie
Stále neviem, či som s tým celkom zmierená. 🙂
S tým, že zvieratá nemajú dušu? 🙂
Spomenula som si na ten koncept; kresťania hovoria, že rastliny majú len telo, zvieratá telo a dušu a človek telo, dušu a ducha.
Ak to berieš takto… 🙂
Nič mi k tomu nepovieš? 🙂
Necítim potrebu ti k tomu niečo hovoriť 🙂
No ako myslíš. 🙂
Ale niečo by som ti ešte rád povedal; to, že zvieratá nemajú dušu, ešte neznamená, že nevykazujú inteligenciu
Tak spusti. 🙂
Inteligencia sa všeobecne vníma ako schopnosť riešiť určité problémy. Niektoré skupiny zvierat ju majú pozoruhodne dobre vyvinutú; veľryby napríklad. Alebo havrany. Alebo chobotnice; tie sú veľmi inteligentné. Ale tiež niektoré žraloky; súvisí to so schopnosťou učiť sa. Čím viac vecí je zviera schopné sa naučiť, tým je inteligentnejšie. Áno, psy, mačky, opice a tak ďalej a tak ďalej… ja viem 🙂 je ich dosť veľa. Ale inteligencia ako taká nesúvisí s dušou
Hm. 🙂
Považovala by si rastlinu za inteligentnú?
No; niektoré sú. 🙂
Rastliny reagujú na okolie; nevytvárajú vlastné podnety. Fungujú podľa programu, podobne ako zvieratá. Medzi nimi je jeden rozdiel; spočíva v pohyblivosti. Na to, aby mohol nejaký program spracúvať viac premenných (lebo o tom je pohyb), musí mať komplikovanejšiu štruktúru. Z toho tie predstavy o duši. Ale inak… nie 🙂 stále žiadna zvieracia duša 🙂
Nepresvedčím ťa, čo? 🙂
Nie 🙂
Škoda. 🙂
Nemyslím 🙂
(…)
Som doma; a teraz ešte k tým zvieratám – cestou domov si mi ešte hovoril o tom, keď program prevládne v hlave.
Áno, to na margo tých –dlakov. Vlkodlaci sú asi najznámejší; ale potom sú dosť častí mačkodlaci a tiež medveďodlaci. A kadečo iné 🙂 ale väčšinou tieto; šelmy. Hovoril som ti, že je to podobné, ako keď sa ty začneš správať ako „TTP“ 🙂
To vysvetlenie, čo to vlastne je, ma dorazilo. 🙂
„Totálne trafená puberťáčka“ 🙂 ale priznaj, že sa tak niekedy správaš 🙂
Áno; priznávam, že niekedy áno. 🙂
Tvoj mozog má totiž v pamäti určitý program, ktorý za určitých podmienok nabieha; vtedy sa správaš ako –násťročná s plnou škálou hormonálnych výkyvov 🙂 ale na tom nie je v podstate nič zlé. Je to len ilustračný príklad; hovorili sme, že duša človeka do seba môže otlačiť zvierací program, takže človek myslí v programe daného zvieraťa. Niekedy ten program potom, ak je dostatočne často používaný, môže jednoducho „prepnúť“ mozog úplne do zvieracieho režimu. Hlavne v noci; v noci sa totiž prebúdza podvedomie, ktoré do seba tieto programy ukladá. To je to isté ako s námesačnými; keď „chodia“, tak sa spúšťa nejaký z programov uložený v mozgu. Bez toho, aby o tom vedeli, ale jednoducho je to veľmi silný program, ktorý v nevedomom stave nedokážu potlačiť. Preto tí –dlaci. Ale kým sa dokáže mozog vrátiť späť do normálneho stavu fungovania, tak je to úplne v poriadku
A ak začnú čojaviem loviť ľudí a živiť sa ich surovým mäsom alebo krvou?
🙂 Všetci sa musíte niečím živiť… 🙂
Teraz si ma dostal; strašne morbídny humor. 🙂
Faktom je, že keď už mozog prepína príliš často, škodí mu to. Napokon, ste ľudia, nie zvieratá. Preto som hovoril o vedomom používaní programu; akonáhle začneš niečo používať vedome, tak sa to nemusí prejavovať podvedome
Asi som pochopila. 🙂
🙂 Mimochodom, najbližší spln je túto nedeľu, keby si náhodou chcela zavýjať… 🙂
Haha. 🙂
Ale nemusíš 🙂
Ďakujem za možnosť slobodnej voľby. 🙂
Vždy ju máte; na to netreba zabúdať. Tie psy na Mesiac jednoducho vyť musia; ale človek to robiť nemusí, pretože mu to nikto do programu nenapísal. A keby aj, tak sa stále môže rozhodnúť, či vyť bude alebo nie 🙂

32 komentárov leave one →
  1. Myiu permalink
    23/06/2010 18:16

    Ah ďakujem Dae, moc 😀 Moc mi to pomohlo 🙂

    • Miro permalink
      23/06/2010 18:46

      hej, teraz už môžeš s kľudným svedomím tú mačku zaškrtiť … 😀 😀

      • Myiu permalink
        24/06/2010 06:35

        Na čo škrtiť, posíliť a získať nad ňou vládu 😀

      • 24/06/2010 06:40

        Joj myiu, to je veru tazka uloha!!!

      • Myiu permalink
        24/06/2010 11:35

        Tina, ja viem, ale budem musieť to zvládnuť 😀

  2. fantazy permalink
    23/06/2010 20:51

    zvlastne.. pred chvilou som sa dozvedela, ze kamaratovi zomrel psik a otvorim tuto stranku.. a je tu clanok o zvieracich dusiach 🙂 dakujem.. aj ked sa s tym celkom nestotoznujem.. ved ked sa clovek diva do psich oci, tak tu dusu vidi a citi.

  3. pegas permalink
    23/06/2010 21:18

    Tá poznámka k duši zvieraťa ma totálne zaskočila. Budhisti predsa veria vo vtelenia prechodom aj cez zvieraciu ríšu, veď my sme vo svojej podstate tiež zvieratá, ale veľmi dobre vyvinuté, veď máme aj chvost – síce zakrpatený ako kostrč. Dušou možno označiť aj to, ako sa vyvíjali jednotlivé organizmy na Zemi od najprimitívnejších foriem. Celý evolučný proces si nesieme vo svojich telách – DNA – neurónoch. Pretože každý organizmus zanecháva vo svojom potomkovi svoj otlačok, ktorý sa dalej vyvíja vedomím. Vyvstáva však otázka, bolo skôr vajce alebo sliepka, teda bola skôr matéria, alebo duchovné sily? 🙂 Proste na otázky celej existencie duše riadiacej chod nielen našej Zeme, ale vesmíru je tažké odpovedať. Tolko z môjho pohladu duchovného začiatočníka 😀 Channeling s anjelmi … nie je to forma prejavu vyvinutej psyché dokonalej ludskej bytosti, ktorá je prirodzene stvorená v dualite – dve ruky, dve oči, dve mozgové hemisféry? Dualita je posvatná, iba v jej princípe môžu veci existovať. Ak by mal niekto k týmto názorom konštruktívnu kritiku, rád ju príjmem. Prajem krásny úsmev na tváry.

  4. 23/06/2010 22:03

    Vau…tak toto ma zaskočilo …a prekvapilo. Už istú dobu som nad týmto dumala , nad zvieracou dušou, ale priznám sa , vôbec som nezvážila, že by zvieratá nemali dušu.
    Spomenula som si pritom na jeden článok na minigrimi – “Majú zvieratá dušu?” (http://helar.wordpress.com/2010/02/11/maju-zvierata-dusu/ ) a ešte viac sa mi to poplietlo.
    A tak ma napadla otázka. Neviem možno teraz poviem strašnú blbosť, ja som v tomto ohľade ešte nováčik ale….keď zviera môže nechať v človeku otlačok svojho správania, nemôže to byť aj naopak? Že by človek zanechal svoj otlačok v zvierati?
    Neviem prečo, ale ťažko sa mi to príma (že by som sa na zvieratá mala pozerať ako na svoj počítač 😕 ) Ja si asi nechám ten môj pohľad, čiže pre mňa asi zvieratá budú mať dušu aj naďalej 😀 (koniec koncov…pre mňa má dušu aj moja gitara 😀 )

  5. jing permalink
    23/06/2010 22:28

    Kazdopadne zaujimavi pohlad na dusu zvieratiek.Hmmm neviem nesedi mi to…)

  6. 24/06/2010 06:39

    Hmm…dost tazke susto… Ja mam skor pocit, ze zvierata maju vedomie. Neviem akurat definovat ci vedomie = dusa. Ale mozno aj ano. Ide predsa o uvedomenie si, kto su, nie? Dajme tomu, zver vo svojom tele vie, ze je zviera, ma nejake pudy ktore nasleduje. Vo svojom vedomi, s ktorym sa mozes v astrale stretnut, vie kto je a dokonca aky zver bol v predoslom zivote. Alebo poznam pripad, kde zena stratila dieta, ta dusa bola ale na nu tak napojena uz, ze sa “vliala” do steniatka ktore sa narodilo neskor sucke tej zeny.
    To, co ti nadiktoval Michael ma urcite nejaky zmysel, nejaky vyznam.. akurat si to neviem dat dokopy 😉

  7. eisenbach permalink
    24/06/2010 09:04

    Zviera má telo a dušu. Človek má telo, dušu a ducha. Zjednodušene. Alebo inak povedané. Človek má fyzické telo, éterické telo, astrálne telo a JA. To JA je jeho večná individualita, duch ktorá sa prevteluje. Zviera má fyzické telo, éterické telo a astrálne telo. jeho JA je skupinové. Zvieratá majú skupinové JA, ktoré funguje z duchovných svetov. Všetky mačky sú ako bunky jednej bytosti, ich JA, čiže vedomie je mimo fyzický svet, je v astrálnom svete. Rastlina má fyzické telo a éterické telo. Jej astrálne telo je prírodný duch (škriatok, vílaelf a pod) JA rastliny je tiež skupinové v mentálnom svete. Nerasty majú len fyzické telo, ich vyššie články sú v nehmotných svetoch. Prevtelovanie človeka zo zvieraťa je nezmysel, nemá sa čo prevetliť.

  8. SavannahRose permalink
    24/06/2010 15:59

    S tým že zviera nemá dušu nesúhlasím, a ani s tými tisíckrát spomenutými rôznymi programami…jediný jav podobný programu je ľudská myseľ, ktorá sa v riadkoch hooore stotožňuje s programami…ale to iba preto, lebo sa stala pánom nad samotným človekom, donútila ho stovky životov žiť v ilúziách a klamoch, ktorými je ona sama…avšak v poslednom čase prichádza na rad čoraz viac vedomia, ktoré postupne myseľ nahrádza, tok energie je stále otvorenejší a rýchlejší, práve naším uvedomovaním. Myseľ sama o sebe nejestvuje. A potom teda ani programy.
    Šutre, rastlinky, zvieratká, a my – všetci spolu máme v sebe energiu existencie, počiatočné kolektívne vedomie – naša podstata je rovnaká, len forma sa mení. Avšak závisí od toho, kam, čím a či vôbec dokáže táto energia prúdiť. Horniny a podobné veci – ich energia je statická, pokiaľ do nej nezasiahne vyššia forma existencie. Rastlinky – majú už svoje organické telo z miliónov živých buniek, okrem neho i éterické telo – prichádza určitý tok energie – intenzita závisí od jej fyzického tela. Zvieratká – k fyzickému a éterickému telu sa pridáva inštinkt – vôbec nie program, práve naopak, začiatok dlhej cesty k priezračnému vedomiu, čiže akési ,,primitívne”, dokonalé vedomie. Človek – fyzické, éterické telo, inštinkt (vedomie) (-: a myseľ – práve tú sme dostali do daru my, aby sme ju využili ako nástroj na pretvorenie vedomia z formy inštinktívnej – uzavrtej, priamočiarej, do (z nášho pohľadu) najčistejšej formy bez akýchkoľvek zábran či blokov pre tok nekonečnej milujúcej inteligencie. A rovnako, ako dosiaľ, ani my nekončíme, i my smerujeme k transformácii energie na vyššiu bytosť ako sme my, ,,nadčloveka”.
    Takže nič nie je naprogramované…to by tam niekde hore už koľkokráát musel padnúť windows 😀 naopak – život je veľmi dynamický a nestály, plný tajomstiev, len ľudská myseľ sa snaží všetko rozlúštiť, analyzovať a ,,naprogramovať”…z toho vzniká i celá vaša spoločnosť, kde čo krok to chyba v systéme…ľudia ovládaní mysľou jednoducho nechápu, že sú príliš nevedomí na to, aby všetko pochopili…pričom stačí tak málo..objaviť svoje vedomie – jeho nekonečný priestor…chápať život a svet ako celok – nedrobiť ho na tisíce kúskov, vied, čiar na mapách,…(-:

  9. boobak permalink
    25/06/2010 01:04

    hmmm… Newton písal, že zvieratá niečo ako dušu majú… nie takú ako človek, funguje to inak, ale dačo majú. tak neviem teda. ale asi málokto dokáže prijať údajný fakt, že sú to len naprogramované roboty. veď to sú potom aj ľudia, nie? 😉

  10. eisenbach permalink
    25/06/2010 07:01

    Tým, že jednotlivé zviera má astrálne telo, tak cíti, má pudy, vášne, túžby. Čiže cíti, ma pocity, ale nie myšlienky, pojmy alebo vlastné myslenie. Koná pudovo, inštiktívne. A hlavne nemá slobodnú volbu. Slobodná volba je vlastnosťou ducha, čiže JA.
    Sám do seba nezačne pes cvičiť. Môže sa niečo naučiť, ale to len pod vplyvom človeka. Vtedy mu človek akoby trochu nahrádzal jeho skupinové JA, preto môže človeku sa podriadiť, poslúchať ho ale nekoná na základe slobodnej vôle, ale sile ktorá na neho pôsobi z ludského JA. Slobodnú vôlu v stvorení má iba človek, čo je jeho obrovská výsada ale zároveň aj nebezpečie. Ani anjeli nemajú slobodnú vôlu, konajú v súlade so svojim predurčeným a v súlade s vyššými hierarchiami.

    • 25/06/2010 07:06

      eisenbach, vdaka. Vyjadril si to, co aj ja akurat citim, ze to tak je. Co ale neznamena, ze iny uhol pohladu nemoze byt “spravny” 😀

  11. leloa permalink
    25/06/2010 08:05

    Ahojte,
    Vobec si nemyslim, ze zvierata nemaju dusu a slobodnu volu, ved kolkokrat si praveze robia co chcu a vy na nich mozete kricat a aj tak nepridu (psikovia). A to, ze posluchaju prikazy to neznamena, ze ich “posluchaju kvoli sile, ktora k nim prudi z ludskeho JA.” ale preto, lebo oni to beru ako hru. Navyse, ked sa pozriete niektorym psom do oci, tak jednoducho tam tu dusu vidite. delfiny su tiez zvierata a predsa vieme, ze v niektorych oblastiach pomahaju rybarom lovit ryby a na to ich predsa nikto netrenoval, robia to zo svojej vlastnej vole. navyse, ak zvierata vnimaju mimozmyslove vnemy ako su toky energie, ako spominala daeduwen v channelingu, tak to predsa nedokaze kopa ludi, takze potom by sa dalo o nas povedat, ze nemame dusu, ked ani nevieme rozlisit toky enegie. navyse medzi zvieratami casto badat sudrznost a verim v to, ze existuju ludia, ktori sa dokazu rozpravat so zvieratami a taki by urcie pochybovali o tom, ze zvierata dusu nemaju.
    A kazdy nech si zo svojich skusenosti, zo svojho srdca, duse a rozumu sam odpovie na tuto otazku.

    • eisenbach permalink
      25/06/2010 09:38

      Ak by si čítala pozornejšie, tak nikto netvrdí, že zvierata nemajú dušu. Ak za dušu považujeme astrálne telo, tak ju majú.
      Neviem, čo skákanie psa má spoločne so slobodnou vôlou. To že si robí čo chce, znamená, že sa naplno oddáva vlastným pudom a podnetom. Dokonca keby ste boli jasnovidný tak vídite, že pes reaguje na prírodneho ducha, nejakého škriatka alebo elfa a s tým sa hrá.
      Ak sa pozriete psovi do očí tak tam dušeu vidíte, áno aj oddanosť, aj radosť ale také vedomie aké máte pri pohľade do očí človeka tam nie je. Takže opakujem, zvieratá dušu majú ale nie ducha ako človek. V tom je rozdiel a neviem čo je na tom zložité chápať ten rozdiel.
      Samozrejme zvieratá vyciťtujú toky energie perfektne, lepšie ako človek, ale to je múdrosť ich skupinovej duše. Ta má veľké vedomie.
      Ak pozorujete trojuholník letiacích vtákov tak idú presne kde majú, lebo na začiatku ich vedie pre naše oči nevideľný vzdušný duch (sylf) ktorý následuje pokyny skupinovej duši vtákov, že ich má zaviesť z bodu A do bodu B. A takto sa dá pozorovať a objasňovať všeličo v prírode.

  12. 25/06/2010 08:13

    Akurat som nasla zmysel tvojho clanku mila Daeduwen. A to -> znova sa zaoberat tou otazkou a hladat v sebe odpovede. Keby to napises jednoznacne, tak je to rychlo precitane, preletene a koniec. Takto sa v nas nieco pohne.. 🙂

  13. boobak permalink
    25/06/2010 09:42

    eisenbachove vysvetlenie beriem 😀 ale ešte dačo mi vŕta v hlave – ako je to potom s delfínmi a veľrybami, ktorí sú údajne dačo ako naši prevtelení predkovia? 😉

    • 28/06/2010 06:29

      To že delfíny konajú inteligentne a zachraňujú ľudí je zapríčinené inteligenciou ich skupinovej duše a jej vzťahu k človeku. Každá skupinová duša zvierat má iný druh vzťahu k človeku z rôzných vývojových dôvodov. Poznám ten názor, že delfíny sú naši prevtelený predkovia, ale nesúhlasím s nim, to je veľké zjednodušovanie. Áno vzťah skupinovej duše delfínov k človeku je mimoriadne silný aj z vývojových dôvodov, ale to je zložitejšie objasniť. O celkovom vzťahu zvierat k človeku, čo sú vlastne zvieratá, aký bol ich vývoj, prečo sa hviezdným znameniam hovorí zvieratník a podobne podáva sa vysvetlenie v antropozofii – duchovnej vede.

  14. leloa permalink
    25/06/2010 11:28

    no Eisenbach,
    vidim, ze si to zobral prilis osobne. hlavne sa tu prilis nerozcituj, kazdy si moze povedat svoj nazor, ja som si ho povedala tiez. a nemysli si, ze kazdy s tebou musi hned suhlasit.

  15. snaekbite permalink
    25/06/2010 13:12

    Mne sa to nezdá, po 30 rokoch tesného súžitia so zvieratami neverím, že nemajú dušu, okrem toho som ju videla na ceste do minulých životov. Zvieratá sú schopné citov aj abstraktného myslenia (vyštudovala som zoológiu a na túto tému existuje mnoho vedeckých prác – pozri etológia – veda o správaní zvierat), dokonca aj plánovania a predvídania. Stretla som však strašne veľa ľudí, u ktorých som nepozorovala ani abstraktné a logické myslenie (a už vôbec nie plánovania) ani elementárnu empatiu.

    • 28/06/2010 06:35

      Je otázka čo považujete za abstraktné myslenie. To že naučíte opicu počítať znamená iba to, že následuje myšlienky vás ako človeka. V iných prípadoch to zase len svedčí o inteligencí ich skupinovej duše. Svoje prsty ktorými ťukáte do počitača múdre vety, tiež nepovažujete za individuálne inteligentné, ale viete že sú spojené rukami s vami a vy to riadite. len tie vlákna ktoré sú spojené zvieratá so svojou skupinovou inteligenciu sú neviditeľné.
      V rozprávkach sa často hovorí o zvieracích králov, napr. leví král a podobne, to všetko poukazuje na skupinovú dušu.

  16. snaekbite permalink
    25/06/2010 13:13

    mimochodom, čo potom cigáni, však tí sú niekde na pol ceste, nie? 😀

  17. snaekbite permalink
    25/06/2010 13:17

    okrem toho som čítala kopu channelovaných informácií a sama zapísala kopu channelovaných informácií (už s tým nestrácam čas, je to zbytočné), ktoré prinášali také protichodné odpovede na rovnaké otázky, že im už neverím, spolieham sa na to čo cítim sama

    • SavannahRose permalink
      26/06/2010 17:33

      Výýborný postoj(-: Svojou cestou kráčaš sama, nie po vyšľapaných koľajách(-:

  18. Krekra permalink
    25/11/2010 22:59

    Keby som sa mohla ja porozprávať s Michaelom na tému, či zvieratá majú alebo nemajú dušu, povedala by som (nielen za seba ale za všetky živé bytosti na Zemi, ktoré na seba nezobrali ľudskú podobu):
    “Zvieratá, tak ako my, sú živé duše. Nie sú to veci, nie sú to predmety a už vôbec to nie sú naprogramované programy. Nie sú to ani ľudia, ale sú to uvedomelé cítiace bytosti, ktoré milujú, trpia a poznajú vrcholy aj priepasti bytia. Zvieratá sú vyjadrením Veľkej mysli, ktorou je preniknutý celý vesmír. Zdieľajú s nami dary vedomia a života. A tak je Boh zázračným a nepopísateľným spôsobom prítomný v každom stvorení.”
    Keď som ja bola v minulom živote pes, určite som dušu mala, tak ako ju mám aj teraz. Aj keď nie v takejto podobe, pretože duša sa jednoducho vyvýja k dokonalejšiemu, ale nechýba žiadnej bytosti. Zvieratá môžeme skrotiť, môžeme im dávať príkazy a učiť ich – robiť do nich akési odtlačky, no nemôžeme ich vlastniť a určovať im smer, pretože oni majú svoj vlastný smer. Konieckoncov slovo “animal” má koreň v latinskom výraze pre dušu…no a pokiaľ sa jedná o ducha…čo je to duch?? Kanál, ktorým si uvedomujeme podstatu – vnútroné krásno – spočívajúce v druhom stvorení? A čo môže byť krajším vyjadrením ducha ako to, že zviera nech ste už akýkoľvek vidí vo vás len to najlepšie a najkrajšie? Presne ako môj pes, ktorý ma zahŕňa toľkou láskou, akoby som bola ja ten najlepší človek vo vesmíre :), láskou, ktorú ja nedokážem precítiť a vidieť v žiadnom človeku, akokoľvek veľmi sa snažím. A môžem povedať, že tento dar sa netýka len psov. Nie, nie sú to len programy, ktorým niekto naprogramoval, že nás majú milovať…oni nás skutočne milujú, pretože sú to osobitné mikrokozmy, ktoré v sebe odrážajú Boha a jeho nekonečnú lásku k nám. Toto je môj postoj k téme (môj názor, ktorý predstavuje pravdu pre mňa…nemusí s tým súhlasi každý), fakt mi nedalo neprehovoriť za vás moji krásni bratia a sestri, naši spoluobyvatelia našej nádhernej Gaie 🙂

  19. Petra permalink
    03/02/2011 20:40

    🙂 jak ma to potesilo. Michael je IT guy. Vsetko su to pojmy z umelej inteligencie. Pocnuc heuristikou. Este ma napadlo, daeduwen nemas k nej blizko?

    • daeduwen permalink*
      04/02/2011 07:32

      nie; ja som uplne technicky nezdatna. ked mne svagor zacne vysvetlovat nieco o fungovani mojho pocitaca (a to je len klasicky PC 🙂 ) tak som mimo a vypinam chapanie… 🙂

      v skole sa sice niekedy pouziva nieco take ako heuristicka metoda – sposob objavovania poznatkov prostrednictvom cielene kladenych otazok a z toho vyvodenie nejakeho faktu – ale inak vooooooobec nic… 🙂

      • Petra permalink
        04/02/2011 09:00

        Skus sa ho spytat 😀 Minimalne sa zasmeje :)) Neslo len o heuristiku, ale aj o agentov, samotne programy a rozhodovanie … Asi je to uz len moj pokryveny obraz vnimania toho textu. Mozno chcel aby som to citala.

Trackbacks

  1. Deň piatich troják | Dae

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s

%d blogerom sa páči toto: