Prejsť na obsah

Keď pravda bolí

24/10/2010

Mala som krásnu skúsenosť s pravdou a s klamstvom. Život nás naučilo mnoho a naučí nás ešte viac pre náš vývoj vedomia. Čo už, keď som si vybrala túto cestu alebo povolaná som bola, aby sa naplnil veľký plán. Pochopila som, že možnosti máme viaceré, ale aj tak si vyberieme tú možnosť, ktorá nám bola daná alebo pre, ktorú sme sa už dávno rozhodli.

Channeling s nebeskými anjelmi a bytosťami, 23.10.2010

Presný čas je ako úplná pravda. Pravdou je skutočnosť, budúce tvrdenie, ktorá sa dá potvrdiť faktom. Klamstvo je ako typ času, ktorý neexistuje. (Napr. 25:00 hod.)
S klamstvom nepotvrdíš a nedosvedčíš s faktami, pretože k tomu fakty neexistujú. Dovtedy nevieš, kedy je to klamstvom a pravdou, kým nedosiahneš určitý výsledok podložený faktami a tomu my hovoríme, polopravdou. Polopravda nie je ani klamstvo, ani úplnou pravdou. Vysvetlíme Ti, kedy pravda bolí a zároveň hojí.
Áno, pravda niekedy bolí, keď počujete alebo sa dozviete skutočnosť a fakt o samých seba, ktorá Vám osobne nevyhovuje a uráža. Zároveň pravda tým aj hojí, ale uzdravenie prebieha dlhšie, kým si to urovnáte v hlave. Ak je pravda teda skutočnosť optimistická pre Vás, tak ako Vám vyhovuje, hneď Vás pohltí šťastie a radosť. Pre ľudí je lepšie prijateľná táto optimistická pravda ako tá nevyhovujúca, ale to šťastie a radosť, ktoré vo Vás prekypovali, nebudú dlho trvať a rýchlo pominú. Zatiaľ čo nevyhovujúca pravda Vás necháva premýšľať. Čo myslíš, ktorá pravda je tá ideálna?

Podľa mojej vlastnej skúsenosti, vďaka Vám, je tá nevyhovujúca pravda ideálnou.

Správne, je to tak, vzala si si zo života ponaučenie. Nevyhovujúca pravda Vám prináša vývoj vlastnej osobnosti a tlačí Vás na ďalšiu cestu vývoja vedomia. Po premýšľaní sa Vám dostaví výsledok a začnete ho riešiť. Osud Vám opäť pridelí rovnaké situácie. Je len na Vás ako sa s ňou popasujete, sem-tam s našou pomocou. Ak to dokážete, potom z výsledku budete mať oveľa väčšiu radosť a pocit šťastia ako pri optimistickej pravde. Potom Vám budú trvať tieto pocity donekonečna. Lebo to, čo ste už raz prekonali, nikto Vám to nevezme.

A teraz chcem nejaký príklad.  😀

Pekne, keď si nás doteraz nepochopila. 😀 Tak dobre, keď ti niekto povie aká si v negatívnom význame. Tvoja sebaobrana v hlavičke zareaguje, čím môže byť aj reakciou ega a začneš sa brániť slovnými prejavmi. Vtedy prichádza na rad hnev a útok. Málokto sa nájde z ľudí, ktorí sa v tejto situácii zastaví a začne premýšľať nad informáciou druhého, ktorú ste obdržali. Ak ten druhý tvrdí niečo o Vás, musí mať fakty alebo skutočnosť, ktorá potvrdzuje túto jeho informáciu ako úplne pravdivú.
Čo by si mala v tejto situácii podľa teba urobiť?

Poprosiť o jeho fakty a preveriť si túto skutočnosť  tvrdenia tejto jeho úplnej pravdy, ktoré by potvrdili, že to nie je klamstvo, výmysel alebo nastavenie odrazu v zrkadle jeho Ja s mojím.

Presne tak, v každej informácii mali by ste hľadať najprv pravdu a potom príčinu. Úplná pravda je vtedy, ak obe strany túto pravdu nevylučujú na základe podložených faktov. Nezabúdajte, že k akémukoľvek hľadaniu, patrí aj trpezlivosť.
Veľa šťastia anjelik!

Hahaha a pre niekoho beštia, hlavne pre tých, ktorých táto pravda bolí.

Rob si srandu. 😀 Niekedy je lepšie zniesť kritiku úplnej pravdy, ako samé pekné reči klamstvom podané. Čo bolí, to prebolí. 😉

A ešte jedno posolstvo od anjelov:

Ži v prítomnosti. Zajtrajšok patrí budúcnosti a minulosť je za tebou. Minulosť je navždy preč a nemožno ju zmeniť. Odpusť sebe i druhým a kráčaj ďalej. Ži v prítomnosti tak, aby bola pozitívna a aby stála za to. Všetko, čo sa dnes naučíte, budete zajtra môcť dobre použiť. Dnešok je prvý deň odpočinku v tvojom živote – uži si ho, každý okamžik je vzácny.

20 komentárov leave one →
  1. moonica27 permalink
    25/10/2010 06:19

    🙂 Veru, rast bolí = aj počas fyzického rastu často bolí celé telo, takže aj počas duchovného rastu niekedy bolí celý človek 😉 ale v konečnom dôsledku je to nezabudnuteľná skúsenosť, ktorá pomáha liečiť prítomnosť a dáva silu ísť ďalej po prebolení. Mňa akosi vždy najviac bolí čakanie na odpustenie sebe. ĎAKUJEM.

    • 13vera13 permalink
      25/10/2010 16:51

      😀 Mňa bolí slovíčko čakanie a očakávanie. Je veľa duší, ktoré očakávajú, že príde súdny deň a ležia tam a čakajú, stačí sa im vyhrabať a ísť do Svetla. 😀 Na čo čakať, keď už to môžeme urobiť hneď. 🙂

  2. boobak permalink
    26/10/2010 13:06

    dlho som čakala na nejaký článok o kritike (alebo – “pravda bolí” ;)) a som rada, že aspoň zrnko sa tu objavilo. nerozumiem ľuďom, ani ich nemám veľmi v obľube kvôli tomu, keď nedokážu prijať akúkoľvek negatívnu informáciu o sebe. len im treba mazať med okolo pusy a zaobchádzať s nimi v rukavičkách. keď sa vraví a koná narovinu a úprimne, je zle… ach jo…

  3. lilah permalink
    27/10/2010 21:37

    😀 … hm, jo, to je fakt! Pravda bolí!!! … otázkou však zostáva, KOHO VIAC? … toho čo ju vypovie, alebo toho kto ju vníma inak? lebo jeho pravda je práve tou jeho pravdou? … 😛 😀 😀

    verinka

    díkes za článok, konečne mám vysvetlenie pravdy … pravdou je to, čo sa bude dať v “budúcnosti” podložiť faktami … prekrásna definicía, díkes 😉

  4. Čikitet permalink
    28/10/2010 19:03

    Veľmi ťažká téma…ak poviem, že žijete ilúziu /Májí/ kde je pravda? a kde lož? 😀
    Vôňa krásneho kvetu ..ulovila muchu do pasce smrti živej formy… 😛
    Len jedno poznám..bez protipólov v živote niet pohybu ,niet výberu,niet túžby ..každá túžba sa stáva pravdou, po jej dosiahnutí ..predtým je to túžba, ktorá tvorí príbeh v čase a priestore 😀 a môže to byť lož? Áno môže , pokiaľ si ju nedovolíte prijať..a ak ju splníte(lebo ste tvorcovia svojich právd) stáva sa pravdou. Ale ako vznikajú správne túžby? Len tým, že poznáte výber..dobré… zlé .. Láska a strach…večný spoločníci 😀
    Vesmír je stvorený pre blahobyt..povedzte to niekomu kto stráda 😀

    • 13vera13 permalink
      29/10/2010 13:53

      súhlasím čiki, ani tieň by neexistoval keby nebolo svetla – veční spoločníci. 😀

    • lilah permalink
      29/10/2010 14:13

      čiky,
      ja len pre správnosť? 😀 … čokoľvek, nie len pravda a lož, je ako jedna palica s dvoma koncami. Na jednom konci lož, na druhom pravda …. keď tu palicu poohýnam tak, že sa spoja v kružnicu … sú vedľa seba … prakticky v jednom bode … a teraz závisí len na nás, čo si vyberieme, a čím chceme byť ? čím chceme žiť? … 😀

      inak haluz, že to, že som tvorcom, mi musí dať až vera v chaneli, aby som to naplno prijala, no des totok, …

      ak sa pravdou stáva to, čo sa v “budúcnosti” dá podložiť faktom, to pre mňa znamenáá jedno… že na budúcnosti pracujem ako tvorca práve tu a teraz a záleží len na mne, aká pravda sa pre mňa v budúcnosti odkryje , … koniec koncov, aj tak si ju vždy budem vedieť zdôvodniť a zpochybniť, že to ostatné teda faktom nebolo… človek je užasný tvor, vie si nahovoriť a poprieť aj nos medzi očami … 😀 😀 … ešte že máme anjelov a karmu atd … hi hi hi … 😀

    • lilah permalink
      29/10/2010 14:53

      jo, a tu túžbu téééž berem 😉 … takže?!? … budem na nej pracovať aby sa stala faktom 😛 😀 😀

  5. Čikitet permalink
    28/10/2010 19:26

    a nie je pravda ako ju vidíte vy sami? A len ego robí problém 😀

    http://www.mojevideo.sk/v/6e7b3d43393f403f3a4338

  6. Dušan permalink
    30/10/2010 12:41

    Mno….tak som tu dlhšie nebol….sa nám tu pekne rozbehla debata o pravde 🙂

    Avšak čo je pravda? Alebo inak. Ktorá pravda je ta pravá? Bytosť „svetla“ háji svoju pravdu. Bytosť „temna“ háji svoju pravdu. Neutrálna bytosť háji svoju pravdu. Človiečik, ktorý tomu všetkému vôbec nerozumie, ale ktorý má čiastocné, /nedostačujúce,/ informácie má svoju pravdu. Takže kto môže zodpovedne povedať, že má pravdu?
    Ja sám som bol určitý čas hľadačom pravdy. Avšak zistil som , že pravda je iracionálny terminus technicus. Tak som sa stal hľadačom „informácií“. Zhromaždil som veľa Veľmi zaujimavých informacií, ktoré posúvam ľuďom. Je však na každom z nich, ako tieto informácie prijme/spracuje vo svojom vnútri.
    Je ešte veľmi veľa ľudí, ktorí nemajú, ako sa hovorí, o týchto veciach ani šajnu. Preto som sa aj pustil do tejto práce….. zhromažďovať , triediť a posúvať ďalej závžné informácie týkajuce sa nás všetkých.
    Tieto informacie zhromažďujem v dokumentoch. Prvý dokument ma názov „Čo ak je to všetko inak?“
    Myslím , že stojí za to si ho prečítať. Ak máte záujem na požiadanie zašlem – moj mail
    dusan@mer-ka-ba.sk
    V súčasnosti pracujem na ďalšom dokumente s názvom “Mimozemské rasy a civilizácie. Potom pride na rad dokument “Náboženstvo – najväčší podvod v dejinách ľudstva.
    Pre dokreslenie celkovej situácie o týchto “informáciach” Vám predkladám jeden z názorov.Tento konkrétne od pani, s ktorou som tieto informácie konzultoval – venuje sa duchovnym veciam /SRT a pod./. Nevie však, že budem tu verejne prezentovať jej názor a skúsenosti,ale myslím že by nemala nič proti tomu. Ide tu totiž o spoločnú vec. Dostať ľudí z nevedomosti!
    Tu je časť textu:
    ……………pracovala jsem na tom všem a zjistila toto: co se týče andělů strážných, – /poprosil som pani T. – budem jej tak hovorit, aby mi skúsila prezistiť, či sa dajú od nás ľudí odstrániť strážni anjeli/, – tak opravdu je jejich napojení na mimozemské entity a ne na Zdroj, jejich “hlídání-strážení” tedy je spíše
    opačného druhu, než jim lidé přikládají. Archandělé už na zdroj napojení
    jsou, stejně tak různí mistři, jako např. El Morya, St. Germain, ale chci je
    “prověřit” jednoho po druhém…průvodci jsou na tom podobně jako andělé
    strážní, také napojení na mimozemské entity a nikoli na Zdroj. Přijde mi, že
    jejich funkcí je klást nám do cesty překážky, které my, ve své pýše, vnímáme
    jako posunutí a pochopení, ale jsou to přesně jen a jen překážky, které nám,
    naopak, mají zabránit v uvědomění si a o to tu jde – zvědomit si, rozšířit
    vědomí, a to je skutečný životní úkol nás všech, pak se sami rozhodneme, co a
    jak udělat a kde. Zkusila jsem požádat přes Vyšší Já, aby byli tyto bytosti
    ode mne odvedeny pryč a podařilo se, bohužel, vrací se, což je asi logické –
    je to jejich naprogramování!!…ale je dobré o nich a o všem vědět, pak jejich
    působení není takové!!
    Co se týče astrálního cestování a perispritu-stříbrné šňůry…. – /poprosil som pani T. aby mi prezistila, či naozaj informácia, ktorá hovorí o tom,že ak sme v astráli a pretrhneme “šnúru” zomrieme. Nie je to pravda!/ Ona stříbrná šňůra, dle mého
    zkoumání, je opět zapojení a napojení se na Matrix a je nám udělaná naprosto
    vědomě!, s účelem nepustit nás z určitého okruhu a nedovolit nám napojovat se
    na Zdroj! K jejímu přetnutí může dojít i mimo astrální cestování, prostě se
    vědomě rozhodnete, že ji chcete přetnout a stane se – podle mého zjištění už
    pár takových lidí na zemi je, kteří to udělali a jsou, ve své podstatě,
    osvícení!!! Spousta lidí má strach připravit se o anděli strážné i o perisprit
    a důvodem je právě onen strach, je to velmi šikovně vymyšlené, ale když jsem
    se ptala, proč to tak je, odpovědí bylo – kvůli svobodě, brání nám to tedy
    ve svobodě a svobodném rozhodování. Zcela omezit svobodou vůli nemohou,
    nikdo to nemůže, to je zákon Univerza, ale dělat vše proto, abychom se jí
    báli použít – to už je jiná.
    Slovo na záver: možno tieto informácie a informácie v dokumentoch budú pre Vás šokujúce, prípadne neprijateľné…. ja si však dovolím Vám poskytnúť jednu radu.
    Spoľahnite sa na Vašu INTUICIU. Krásny deň Vám prajem.
    Dušan – hľadač informácií

    • lilah permalink
      30/10/2010 13:51

      dušan, hľadač informácii 😀

      … hm, no zaujímavé toto … mňa osobne zaujalo, krom iných aj táto veta … Ide tu totiž o spoločnú vec. Dostať ľudí z nevedomosti!

      nevedomosti o čom a o kom? … o bohu? o univerze? Či o jednotlivcovi ako takom? …

      a moja otázka na teba znie, … Prečo sa púšťaš do tak “záslužnej” práce? … aké pocity, alebo aký prínos to bude mať osobne pre Teba? …

      vieš, možno sa mýlim, ale celý koment na mňa pôsobí, že si o slovách niekoho iného presvedčený viac, ako o svojom vnímaní Srdcom ( aj keď na konci žiadaš o spoľahnutie sa na intuíciu :D, nejako mi tento terminus technicus v spojení s tvojím komentom nejde cez zuby, a len ja musím podumať prečo? … ) … pôsobí to na mňa, že si sa spoľahol na Pravdu niekoho iného, ale ja by som sa predsa len neodvážila zabúdať na to, že každý poznáme iba jednu pravdu, a to práve tu svoju …

      ak som niečo nepochopila, jednoducho promiňte 😀 veď preto sa pýtam …

      • Dušan permalink
        30/10/2010 17:02

        Ahoj Lilah,

        áno máš pravdu…mýliš sa… a hneď v niekoľkých bodoch.
        V prvom rade neponúkam svoju verziu pravdy a ani nikoho iného. Ponúkam len informácie. A ešte raz opakujem ako kto s nimi naloží, je úplne jeho vec.
        Čo sa týka otázky citujem: “Prečo sa púšťaš do tak “záslužnej” práce? … aké pocity, alebo aký prínos to bude mať osobne pre Teba? … ”
        na to ti odpoviem asi takto. Nie som nijaký extra rozprávač, alebo spisovateľ. Netúžim ani po svetskej sláve či majetkoch. Takže nejde mi o žiadny osobný prospech z “tohto”. Asi na rozdiel od teba, ktorá si stále zamotaná do týchto sietí, inak by si tú otázku nepoložila 🙂
        Ale nič v zlom :-). Ja tento proces vnímam ako pomoc ľuďom, ku ktorým sa tieto informácie z rôznych dôvodov ešte nedostali. Nečakám odmenu, alebo vďaku. Skôr naopak. Nepochopenie, odsudzovanie , útoky. Ale s tým som počítal. Snáď nájdem aj u niektorých pochopenie a záujem :-). A keď len jednému človeku pomôžem, budem vedieť, že celá táto práca mala zmysel.
        Takže skús si ten dokument prečítať a potom mi pošli svoj názor. Poteším sa mu…nech už bude akýkoľvek.
        Dušan – hľadač informácií

      • lilah permalink
        30/10/2010 17:34

        dušan,

        😀 … ja som sa pýtala na pocity a prínos s pocitmi spojený , … vývoj duševný a duchovný,… zaujíma ma srdiečko a to čo ti toto hladanie prináša … popravde, tvoj prvý koment ma zaujal, a páčil sa mi, no teraz po tom, čo si ukázal, žee si sústavne nastavený na obranu a nie na voľnú a slobodnú diskusiu, rozmýšľam či je o čo žiadať … 🙄 ..

        no predsa len, úprimne si cením si že si si vyčlenil čas na odpoveď pre mňa … 🙄

  7. bisan permalink
    05/11/2010 23:24

    aktualne k clanku: http://www.trefy.cz/iluzepravdy
    “.. každá “pravda” je relativní!” 🙂
    a este nieco vyberam z clanku: “Věřte jen těm pravdám, které Vás i ostatní povznáší a vytváří jen nádherné harmonické rezonance – Pocity Radosti, Štěstí, Svobody a Lásky.” – no a mna povznasa “moja pravda” – ked verim svojim anjelom a napr. aj St. Germainovi 🙂
    Kazdy si ide svojou cestou, presne takou, aku prave potrebuje pre svoj rast. A vsetci sa aj tak raz uvidime v cieli 🙂 peace

  8. Groover permalink
    06/11/2010 19:47

    Take pravdy ulietaju z reality. Casy Deskartove. Cely svet je demon ktory predo mnou hraje strasidelnu hru a skusa ma. Toto sa stava prilis povolnej mysli. Pravda sa ziskava pracne a zlozito. Tak ako aj rozum muzi byt zapojeny cit, obratnost a um. Kolkokrat sa vam stane ze vsetko co ste si postavali sa zbura. A to je spravne lebo sa tam stale da postavit este nieco nove. Skumajte prazdno a skumajte aj velke stavby vlastneho vedomia. Dualitu, seba, vedomie vsetko. Stratite seba. Kde som ? Kto som ? Kto kona tieto ciny. Mali sme vobec volakedy silu. Najvetsi pochybovac je najvetsi filozof. Bez otazok niesu odpovede. Pridu odpovede ktore nemoze nikto vyriec a zostanu iba vo vnutri. Ako viete ci ten tam v kute nevidel cely svet v zrnku prachu ? Najdem konciny kde nikto nebol ako hlboko to este siaha. To co sa deje vo vonkajsom svete je nicim oproti tomu co je v nas. Nech sa aj cely svet prepadne keby mal obsiahnut to co je vo mne. Ved je ziveny len mnou. Ale kto som ja ? Muminozny pocit niecoho velkeho nado mnou. Aj to je hra. Mozem to pridelit inemu ale aj sebe. Kde su moje hranice ? Komu zaschla brva otazi pravdy ten ju uz tazko rozpusti. Pokial je ale dobre pochopena dokaze zazraky. A preto vravim: stavajte velke stavby a chramy vo svojom vedomi ale nikdy prosim neopustajte zaklad. Nevysvetlitelne prazdno aj vsetko v jednom kde len myslienka rozhoduje co je a co nie je. Co mozte volat Boh, Tao ba aj seba ako zrkadlo vecnosti. Nikdy som nezacal a nikdy ani neskoncim. Co nikdy nepochopim. Seba.

    Su veci ktore niesu logicke ale pocitove. Rozlicne energie, zazitky. To co nas drzi tu vo vasej “objektivnej” realite su spolocne zazitky ciele a hlavne vase telo a schranka vnimania, mozog. Ale otvorila sa brana na ulietanie. Zijeme naraz tu ale sme aj tam kde nikto nemoze co i len siahnut. V nasom domove. Vidime pracu tu co priniesli z tadial. Ked tam budete dlho budete sa citit ze tamto je realita a toto je len platno na mile vzdialene od vas. Kde sa vyberiete zajtra ? Pohyb mysle a vedomia je zaujimavejsi nez pohyb tela. Ba a co viac opustim aj samotne vedomie a zmysel veci. Neni uz koho kto by pocitoval. Koncina tak cudna ze sa neda popisovat. Slzy v ociach ale nevidim zmysel ani slova. Logika pada prec tak odlisne a predsa krajsie.

  9. iva permalink
    07/11/2010 14:51

    a co mam spravit ..ked chcem napravit to co som pokazila klamstvom..a bojim sa prist a povedat pravdu..a pritom ma dusa neskutocne boli ….ale strach z odmietnutia a ponizenia je vacsi? prosim poradte mi dakujem iva

    • Dušan permalink
      07/11/2010 15:49

      Ahoj Iva,

      v podstate mas dve cesty.
      Jedna je hovorit vzdy a za kazdych okolnosti pravdu. A – je to ta tazsia cesta. V nasej momentalnej spolocnosti menej akceptovatelna. Avsak nedodrzanie principov tejto cesty , ak sa na nu vydas, sposobuje bolest. Vid tvoj terajsi stav.
      Druha cesta hovori o tom, ze ludia si prisposobuju pravdu vzdy k danemu momentu a po svojom. A to vedie k procesom znamym ako : zavist, nepriatelskost, zrada, nasilie, mamon, podvod, nevera ….etc.
      Ktoru cestu si si vybrala ty? 🙂

    • lilah permalink
      08/11/2010 11:54

      ivka,

      ak cítiš lásku, hovor o nej… ak cítiš potrebu ospravedlniť sa, urob to! … je jedno ako ťa prijmu iný! Pretože jediný kto Je v Tvojom živote skutočne dôležitý si TY! … a teda, ak Ty cítiš, že si chybila, naprav to, lebo znova sa len Ty budeš cítiť zle! …
      Láska je Dar, a ak sa bojíš že budú tvoje úmysly zle prijaté, že nebudeš pochopená, je to znakom toho, že Ty necítiš Lásku! …
      uvedom si, že nežiješ v koži iných, ale len vo svojej, .. nemôžeš za to, ako ťa prijmu iný, aj keď ti na ich mienke záleží, … sama si na ten svet prišla, sama z neho odídeš a sama sa musíš snažiť, aby si bola šťastná, nik iný to za teba neurobí ….
      tvoju dušu si môžeš pozametať len ty sama, nik iný to za teba neurobí, a nikomu by sa do toho popravde ani naozaj nechcelo … 😀 ( kto si rád pridáva robotu, keď nemusí, že 😉 )

      áno, dušan má pravdu, je to zdanlivo tá ťažšia cesta … no výsledok stojí za to … prekonať sám seba, spoznať sám seba chce veľa Odvahy. … a poznáš to predsa, odvážnym svet praje! .. a odmena? … je obrovská, vnútorný pocit, ktorý z toho budeš mať ti za to stojí… teda, mne za to stál, keď som sa ku kadečomu popriznávala, ako to berú iný? … záleží mi na tom síce, ale nič s tým neurobím, ak budem nepochopená, ja som čistá …

    • 13vera13 permalink
      09/11/2010 17:41

      Ahoj Ivka,

      to, že si už oklamala niekoho, je minulosť. Svedomie ťa nepustí ďalej, bude ťa požierať, kým nepovieš pravdu. Strach stačí prekonať a možno by si bola prekvapená ako zareaguje oklamaný. Veľmi rýchlo robíš unáhlené závery, ktoré ti zbytočne vytvárajú strach. Buď ti to odpustí, čo je v poriadku a keď nie, tak ti za to nestojí, ale budeš mať aspoň pokoj na duši. 😉 A potom by som sa zamerala na Dušanové dve možnosti, aj keď sú ich viac. 😀

  10. Martin Zrník permalink
    12/03/2011 04:47

    PRAVDA
    Zanechme nyní na chvíli mikrokosmu, tedy člověka s jeho pozemskou, astrální a mentální
    duší a věnujme se jiným problémům, které musí budoucí zasvěcenec rovněž dokázat správně
    rozluštit. Je to především problém pravdy, s nímž se již leckterý filozof častokrát zabýval a ani my nezůstaneme tohoto úkolu ušetřeni. Na tomto místě probereme pouze ony pravdy, o jejíchž znalosti musíme mít jasnou představu.Pravda závisí na poznání každého jednotlivce. A jelikož nemáme všichni jedno a totéž poznání,nemůžeme také problém pravdy zevšeobecnit. Každý jednotlivec má dle zralosti a poznání, je-li jeho úmysl poctivý, ze svého hlediska svou vlastní pravdu. O absolutní pravdě může však hovořit pouze člověk, jenž zná a ovládá absolutní zákony makro- i mikrokosmu. Určité aspekty pravdy uznává zajisté bez rozdílu každý. Nikdo nebude pochybovat např. o životě, vůli, paměti a rozumu a jistě ho také nenapadne, aby tato fakta popíral. Žádný pravý zasvěcenec nebude nikomu, kdo není dostatečně zralý, vnucovat svou pravdu, protože by byla chápána zase jen z individuálního hlediska jednotlivce. Bylo by proto bezúčelné hovořit s nezasvěcenci o vyšších pravdách, nejde-li ovšem o takové lidi, kteří k těmto pravdám spějí tj. začínají pro ně uzrávat. Vše ostatní by bylo profanací a z magického hlediska nesprávné. Každý nechť dbá slov velikého Mistra křesťanství, která zní
    „Neházejte perly sviním!“
    K pravdě náleží též schopnost rozlišovat správně vědění od moudrosti. Vědění je ve všech
    odvětvích lidské činností závislé od zralosti, dále na vnímací schopnosti a na inteligenci rozumu a paměti bez ohledu na to, jak a čím jsme své vědomosti obohacovali, zda čtením nebo jinými zkušenostmi. Mezí věděním a moudrostí je ohromný rozdíl a mnohem snáze se získává vědění nežli moudrost; tato není nijak závislá na vědění, ačkoliv je obojí do jisté míry identické. Zdroj moudrosti je v Bohu, tedy v principu příčiny (v akáše), ve všech úrovních hmotného, astrálního a mentálního světa. Moudrost nezávisí ani na rozumu ani na paměti, nýbrž na zralosti, čistotě a dokonalosti každého jednotlivce. Moudrost můžeme považovat také za vývojový stupeň vlastního Já. Dospíváme tudíž k poznání nejen rozumem, nýbrž převážně intuicí nebo inspirací. Stupeň moudrosti určuje tedy vývojový stupeň člověka. Tím však není řečeno, že máme vědění zanedbávat, naopak, vědění a moudrost musí držet stejný krok. Zasvěcenec bude proto vždy dbát na to, aby spěl kupředu jak ve vědění, tak i v moudrosti, neboť ve vývoji nesmí ani jedno ani druhé pokulhávat. Jde-li vědění a moudrost ve vývoji ruku v ruce, je zasvěcenci dána možnost pochopit veškeré zákony mikro- i makrokosmu nejen z hlediska moudrosti, ale i po intelektuální stránce, tedy dvoupólově, dále je poznat a upotřebit pro vlastní rozvoj. Z celé té řady zákonů jsme se s jedním zákonem seznámili již na všech úrovních a to s prvním hlavním klíčem, s tajemstvím Tetragramatonu neboli čtyřpólového magnetu. Jelikož je to klíč univerzální, je možno jej upotřebit k řešení všech problémů, veškerých zákonů, pro každou pravdu, zkrátka pro vše, za předpokladu, že zasvěcenec ví, jak má klíče správně použít. Během svého vývoje a zdokonalení v hermetické vědě pozná ještě různé aspekty tohoto klíče, jejichž neměnitelnou zákonitost se naučí uznávat. Nebude tápat v nejistotě a ve tmě, nýbrž bude třímat v ruce světlo, kterým prorazí každou nevědomost. Nechť toto krátké pojednání postačí budoucímu zasvěcenci k tomu, aby věděl, jaký postoj musí k problému pravdy zaujmout.
    zdroj: BRÁNA K OPRAVDOVÉMU ZASVĚCENÍ František Bardon str.26

Pridaj komentár