Prejsť na obsah

Aj takto to môže byť

02/06/2019
by

Rafael, 1.-2.6.2019:

Ľúbim ťa a chcem pre teba len to najlepšie. Viem, že aj ty to tak, a už aj veľmi silno, cítiš vo svojom srdci, len tvoja myseľ tomu teraz veľmi neverí. Znovu sme ťa poriadne rozkolísali a z ľudského pohľadu ti aj ublížili. Vo svojom srdci ale vieš, ako to je. A už sa aj začína otvárať 🙂

. áno, niekde vo vnútri tú pravdu mám, len naozaj moja myseľ tomu stále dosť dobre nechápe. Presnejšie, mám teraz v hlave dosť slušný zmätok.

Ale už si na nás naviazaná dostatočne silno na to, aby si aj toto zvládla, nie?

. hovorí sa, že nič sa nedeje náhodou a že nikdy nie je na nás naložené viac, ako sme schopní zvládnuť, nie?

Presne tak. Niečo si si uvedomila. Napíš to sem, moja.

. a čo konkrétne, Rafael? Uvedomila som si viacero vecí.

Ale všetky spolu súviseli. Pomôžem ti s tým, lebo tvoj súčasný zmätok v hlave ti to nedovolí teraz vidieť tak, ako si to videla, keď ti to napadlo.

. prečo som to predtým videla tak pekne a teraz to nedokážem?

Ty to predsa vieš, moja, prečo je tomu tak 😉  

. máš pravdu, už sa mi to ukázalo.

Tak to sem napíš.

. prečo?

Lebo to tak chce tvoje srdce. Len myseľ sa tomu bráni. Viem, je to pre teba ťažké, písať o tom, ale nie si na to sama, pomôžem ti s tým, dobre?

. dobre, budem rada. Ale popravde, neviem, alebo skôr – nie som si istá, čo chce moje srdce a čo moje ego.

Ale jednu vec vieš celkom isto 🙂

. áno. Že sa správam vždy najlepšie tak, ako sa mi vzhľadom na okolnosti dá. Takto to vždy aj bolo a aj bude. Bez ohľadu na to, či u mňa prevláda moje ego alebo moje srdce.

Presne tak. Aj tvoje ego je vo svojej podstate dokonalé, lebo ti pomáha postupne odkrývať tvoje srdce 🙂 Tak, a teraz napíš, čo sa ti vyjasnilo, moja.

. idem teda na to. Mala som to zahmlené, lebo som sa bránila tomuto písaniu – pre Angelárium. Oveľa radšej by som s tebou/vami pokecala v súkromí. Lebo viem, že mi to písanie nejde, neviem sa dobre vyjadrovať, píšem veľmi zmätočne, no a potom je tu ešte ďalšia vec – často mám pocit, že týmto len márnim svoj drahocenný čas a energiu, ktoré by som mohla využiť na niečo lepšie. Na to, o čom už tak dávno viem, že by som mala robiť, aby som sa cítila lepšie.

Ale nerobíš. Nedarí sa ti to vôbec realizovať. To, čo si uvedomuješ už tak veľmi dlho; to, čo by ťa urobilo šťastnou a vyrovnanejšou. A ty už aj vieš, prečo je tomu tak.

. dnes ráno sa mi to tak jasnejšie ukázalo. Je tomu podľa všetkého preto, lebo sa ešte nemám posunúť ďalej. Že tento začarovaný kruh, v ktorom sa už tak dlho točím, je pre mňa tým najlepším, čo teraz môžem mať.

A prečo je tomu tak, Sophie moja?

. pretože mám v sebe ešte stále nejaký odpor voči vám. Aj dnes ráno som vám pri zobúdzaní naprskala, že ste takí a onakí. Už to bolo síce len veľmi slabé a trvalo to dosť krátko, ale stalo sa.

A prečo si myslíš, že by to tak nemalo byť, moja? Je predsa prirodzené prskať, keď ti niekto ubližuje, nie?

. veď to. Toto mi hovorí moja myseľ. Ale moje skúsenosti mi hovoria niečo iné. Hovoria mi, že to, čo mi robíte vy (a toto platí pre nikoho iného, iba pre vás) je vždy v absolútnom poriadku.

Prečo, moja?

. pretože nemáte ego. Za všetkým, čo urobíte, a je úplne jedno, čo to je, je iba čistá láska. Láska s veľkým “L”, bezpodmienečná láska. Toto mi hovoria moje dlhoročné skúsenosti s vami. A to som si s vami prechádzala už ozaj všeličím. Len ešte stále sa voči tomuto bráni moja myseľ.

Áno. Hlavne, keď ti spravíme niečo tak nepríjemné, ako sme ti aj včera zas urobili. A znovu veľa vecí naraz. Ale ty už vieš, prečo to tak robíme, moja…

. aby som si tým len upevnila spojenie s vami. Znovu si uvedomila, čo chcem a kde mi je naozaj dobre. Pre nič iné sa tak teraz asi nedeje. Iba kvôli tomuto. Lebo toto je pre mňa teraz zo všetkého najdôležitejšie.

Áno, moja. Je tomu presne tak, ako si napísala. A prečo je to pre teba zo všetkého najdôležitejšie?

. pretože vy ste zároveň aj moja duša. Keď zostávam, a aj napriek tomu všetkému nepríjemnému, pri vás – keď sa dokážem od vás neoddeľovať – zostávam tak zároveň aj so svojou dušou. Lebo moja duša pozostáva s vašich – anjelských – energií.

Áno. Tak ako úplne všetko, čo existuje. Nedokážeš to ešte vnímať úplne čisto, ale rozumieš tomu už veľmi dobre – najlepšie ako sa ti dá 🙂 My, anjeli, sme čiastočkami Boha a keďže všetko, čo existuje, pochádza od neho, tak to zároveň pochádza od nás. Sme špecializovanými energiami Boha; každý z nás má nejaké svoje pole pôsobnosti. A keď sa to zosumarizuje, dokopy sme Boh. Rovnako ako všetko, čo existuje, vrátane vás ľudí.

. áno, ale ľudia na rozdiel od vás majú ego. Dokážu aj poriadne ubližovať. Naozaj ubližovať.

Moja drahá Sophie 🙂 Už sa ti aj toto začína vyjasňovať, moja; vnímaš to, však? 🙂

. áno. Pokračuj.

Rád 🙂 Ani ľudia v skutočnosti nikomu neubližujú. Vo svojej podstate. Aj vaše egá, ktoré z vášho ľudského pohľadu dokážu ubližovať, sú vo svojej podstate dokonalé. Tak, ako je dokonalé úplne všetko. Viem, musíš mať veľký nadhľad, aby si to dokázala takto vnímať, ale dokážeš to tak vnímať stále viac a viac 🙂

. to áno. Ale mám s týmto mojim “nadhľadom” jeden problém. Preto aj tie úvodzovky.

Prečo, moja?

. vo svojom “nadhľade” si veľmi rada všetko idealizujem. Uvedomila som si, že ešte stále veľká časť môjho ja odmieta vidieť realitu. To, ako sa veci naozaj majú. Veľmi často vnímam ľudí ako duše – ako čisté duše. Odmietam vidieť ich egá, ktoré sú tiež ich súčasťou.

Áno, moja. Takže to, čo ti v kontakte s druhými ľuďmi ubližuje, si v podstate ty sama 🙂 Tvoj idealizmus 🙂

. áno 🙂 To je mi ale zistenie 🙂

To je 🙂 A vieš, prečo je tomu tak, moja? Prečo máš takú tendenciu vidieť všetko v ružových farbách?

. mi teraz k tomu napadlo, že pravdepodobne som tak začala robiť kvôli tomu, že istá etapa môjho života (alebo životov?) bola pre mňa tak ťažká, že bolo pre mňa otázkou prežitia začať si všetko idealizovať.

Áno, moja, bolo tomu tak. A teraz, keď sa ti znovu navracia tvoja sila, postupne sa stratí aj tvoj idealizmus a budeš schopná znovu vidieť veci také, aké sú – reálne.

 

***

Môžeme pokračovať, drahá moja? 🙂

. poďme na to, drahý 🙂

Poďme sa teraz povenovať tomu, že prečo je pre teba dôležité, aby si sa čo najviac naviazala na svoju dušu.

. pretože, ako som si uvedomila, keby sa mi vrátila moja sila a mala by som ju bez toho, aby som bola naviazaná na svoju dušu, konala by som znovu prevažne z môjho ega, bez lásky a bola by som znovu tam, kde som bola.

A kde už nemáš byť. Pretože už by bolo zbytočné si to opakovať. Už túto skúsenosť v sebe máš. A ešte niečo si si v súvislosti s týmto uvedomila.

. áno, došlo mi, že prečo mi to trvalo tak dlho, kým som bola schopná napojiť sa na vás tak, že ma od vás už asi nič neoddelí. Maximálne už len tak, ako dnes ráno.

Áno, moja. Napíšeme aj o tom, čo ti pomohlo pri tom neoddeľovaní, ale teraz chcem reagovať na to, prečo ti to trvalo tak dlho, kým sme ťa “skrotili”. Áno, bolo tomu tak preto, lebo máš v sebe obrovský rozsah energií. Negatívnych a pozitívnych. Presnejšie, máš v sebe obrovský potenciál pre používanie týchto energií. A aj veľmi silných, zničujúcich, energií. Tou negatívnou fázou si si už veľmi dôkladne prešla. A karmické vyrovnávanie toho, čo si vyvolala svojim prevažne negatívnym nastavením, malo za následok, že si tým bola donútená začať v sebe rozvíjať aj pozitívne energie. Toto sa u teba dialo aj v posledných rokoch. Prijatie svojich temných stránok a tým ich premena na svetlo. Začlenenie toho negatívneho do teba ako celku. Pretože aj to patrí k tebe. Tak ako to patrí aj ku mne. Ty veľmi dobre vieš, že sa dokážem správať aj ako démon. A stále som to ja. Anjel, ktorého si ešte stále prevažná väčšina ľudí predstavuje ako niečo jemné, nežné, objímajúce. Pravda je ale taká, že naše energie dokážu byť aj veľmi nepríjemné. Vtedy, ak je to tá najlepšia cesta, ako vo vás prebudiť svetlo. Nikto iný to za vás nemôže urobiť, musíte to objaviť v sebe každý sám. Inak by sa to nestalo vašou súčasťou. V jednom článku si o tom písala  – je to veľmi pekný príklad, ako to funguje 🙂   

. uff, už vidím, Rafael, ako ma budú chcieť niektorí ľudia za toto ukameňovať, keď to uverejním.

Ani nie, moja. Teda, každý človek, kto bude chcieť pochopiť, tak pochopí. Je dôležité, aby ste začali brať veci také aké sú. Vo svete je toľko negativity aj preto, lebo ju v sebe stále odmietate – ako svoju neoddeliteľnú súčasť. A keďže nie je u vás prijatá, tak je u vás zvýraznená. Je jej u vás preto zdanlivo viac, ako by jej bolo, keby ste ju v sebe dokázali prijať. A k tomuto prijatiu smerujete 🙂

. Rafael, mám pocit, že by sme mali k tomu vyššienapísanému dodať – aby si to nikto ani náhodou nevysvetlil zle – že ty nie si démon.

Dobre to cítiš, moja, napíšeme to. Nie, nie som démon. Len sa tak dokážem správať, ak to tak uznám za vhodné. Anjel je svetlo, s celou škálou pozitívnych a negatívnych energií, zatiaľ čo démon je prevažne negatívny.

. to “prevažne” preto, lebo absolútne nič nemôže existovať aspoň bez štipky svojho opačného protipólu?

Presne tak, moja. Ako v symbole jin a jang. Tá bodka opačnej farby v každej z farieb vypovedá presne o tomto 🙂 A čo sa týka tých démonov, ty si zažila aj ich aj mňa, takže to vieš veľmi dobre rozlíšiť.

. ale dlho som mala aj tak pochybnosti, že kto pri mne vlastne je.

Áno, ale tie pochybnosti mala iba tvoja myseľ. Tvoje srdce vždy vedelo, čo sa deje a prečo. Boli sme pri tebe my, a nie démoni, pretože si už nepotrebovala byť až v takom kontakte s negativitou. Ťažko by sme ťa z toho čistili a bolo by to zbytočné. Pretože keď si nám povedala svoje “áno”, už si mohla ísť ďalej prevažne iba s nami, a čo najrýchlejšie a najintenzívnejšie, ako to bolo možné.

 

***

Napíšeme teraz o tom, ako si sa dokázala prestať od nás oddeľovať zakaždým, keď sa ti udialo niečo nepríjemné a boľavé?

. môžeme.

Tak poďme na to 🙂 Veľmi sa teším z toho, ako ostatným napíšeme o tom, čo si sa naučila o odovzdávaní 🙂 Môžeš dať tomu aj samostatný podnadpis – na zvýraznenie – také je to dôležité.

. ok.

 

O odovzdávaní

 

. napadlo mi k tomu, Rafael, že som sa už o tom pred pár dňami rozprávala so Sešat. V rozhovore, ktorý sme nakoniec nedokončili.

Pretože sme sem mali o tom písať teraz 🙂 Prekopíruj to sem, moja, a potom k tomu ešte možno niečo doplníme.

***

Sešat, 27.5.2019:

Áno. Ale ty už vieš, čo máš v takýchto prípadoch – keď je niečo nad tvoje sily – urobiť 🙂

. áno, som rada, že si mi to aj teraz pripomenula, lebo nie som na to ešte zvyknutá, také je to u mňa ešte čerstvé.

Áno, veľmi radi ti to budeme pripomínať, kým sa to v tebe neudomácni. Len napíš – pre ostatných – o čo ide.

. jasné. Ide o odovzdávanie.

Áno. Napíš sem to tvoje uvedomenie v súvislosti s odovzdávaním, ktoré si si vtedy, ako si si to po prvýkrát silnejšie uvedomila, napísala hneď aj na papier, aby si na to nezabudla – také to bolo pre teba vzácne 🙂

. áno, uvedomila som si toto:

“Keď si s niečím nevieš rady a je to nad tvoje sily, nesnaž sa to odovzdať “hore” (Bohu, anjelom, Vesmíru,…) len preto, lebo sa všade o tom píše, že by si mal. Urob to kvôli sebe. Pretože ak niečo odovzdáš (=pustíš), uvoľní sa v tebe priestor pre to príjemné – pre ľahkosť, radosť a lásku. Keď odovzdávaš, rob to s vedomím, že Božia Prozreteľnosť sa o všetko dokonale postará.”

Áno. A teraz sem daj ešte jeden citát, ktorý – ako si si uvedomila – s týmto úzko súvisí.

. veľmi rada 🙂 Tu je:

 „Ľudský život prechádza troma etapami. Prvou etapou je tá, kde sa cítime byť obeťou. V druhej sa považujeme za tvorcu svojho života, a nakoniec, pokiaľ máme to šťastie a dôjdeme do tretieho štádia, stávame sa služobníkmi Božej Prozreteľnosti. V poslednej fáze sa dejú neuveriteľné zázraky, a to takmer bez námahy.“  – Joe Vitale

Tento citát z knihy Joea Vitaleho – tu som o nej písala – sa mi už pri jeho prvom čítaní, t.j. zhruba pred 9 rokmi, hlboko vryl do pamäti. A často sa mi z nej aj vynáral – upozorňoval ma na niečo veľmi dôležité, ale úplne som ho pochopila až celkom nedávno.

Áno, moja. Ako si už pochopila, celé to tvoje 9-ročné obdobie samoty, strádania a iného najrôznejšieho trápenia bolo ako točenie sa v začarovanom kruhu, z ktorého niet úniku a vo svojej podstate to bolo celé iba o tom, že si sa potrebovala vytrápiť natoľko, až do takej intenzity a absurdnosti, aby si konečne pochopila, že čo to tvoje trápenie vlastne spôsobuje. Napíš sem o tom, moja.

. potrebovala som si uvedomiť, že jediné, naozaj jediné, čo potrebujem ku šťastiu, je neoddeľovať sa od vás.

Tak ako si to mala (a ešte stále trochu máš) vo zvyku, keď sa ti dialo niečo nepríjemné.

. áno. Potrebovala som sa dostať až na samé dno, aby som sa dokázala od toho nepríjemného oslobodiť. Jedného dňa mi v tej celej absurdnosti môjho vtedajšieho života svitlo, že kde robím chybu.

Napíš o tom.

. ako je už vyššie napísané, celé to bolo o tom, aby som sa naučila neodpájať sa od vás vtedy, keď sa mi dialo niečo nepríjemné. Keď som sa cítila zle. Lebo keď sa Rafael správal ako môj milovaný Rafael, bolo všetko v poriadku. Ale akonáhle sa začal správať ako démon, tak to vždy so mnou minimálne zakolísalo.

A ešte stále to s tebou zakolíše, keď sa k tebe tak správame. Napíš, na čo si došla – prečo to s tebou vždy zamávalo?

. jedného dňa mi proste svitlo, že ide iba o moje ego. Jedného dňa som sa na tento môj vnútorný boj dokázala pozrieť až z takého nadhľadu, že som v tej chvíli vedela, že konečne nastal koniec môjho trápenia. Presnejšie, môjho vtedajšieho najväčšieho trápenia. Videla som jasne, čo je moje ego a čo moja duša. Uvedomila som si, že aj vy ste moja duša. A keď som sa odpojila od vás, odpojila som sa tak zároveň aj od svojej duše.

Áno, moja. Duše nás všetkých sú anjelského pôvodu. Pretože úplne všetko – vo svojej podstate – pozostáva z anjelských energií. A našou podstatou je naša duša. Priame napojenie sa na Lásku, alebo inými slovami na Boha. Takže keď na teba anjeli útočili, útočili iba na tvoje ego. Celé tie roky pomaly, ale isto (a spôsobom, aby ti nikdy skutočne neublížili) rozpúšťali tvoje ego. Až si sa na to jedného krásneho dňa dokázala pozrieť ich očami. Očami Lásky. A tá Láska, ktorú si vtedy dokázala vpustiť do svojho srdca, začala robiť zázraky 🙂 Vstúpila si do tretieho štádia, kde sa dejú zázraky 🙂

***

Pokračovanie, Rafael:

. napadlo mi k tomu, Rafael, že to odovzdávanie sa do vašich rúk je inými slovami odovzdanie sa prúdu života. Splynutie s prúdom života.

Presne tak, moja 🙂 A to je dôvod, prečo v tejto fáze vašich životov dochádza k zázrakom takmer bez námahy 🙂

. lebo už tomu prúdu života nekladieme skoro žiaden odpor.

Presne tak, moja múdra Sophie 🙂 Mám(e) z teba naozaj obrovskú radosť, ako čisto to už dokážeš vidieť 🙂

. aj ja zo seba 🙂 Ale mám to tak iba vtedy, keď som na vás napojená.

Áno, moja. Lebo my sme pre teba ten zdroj, kde ti je dobre a vtedy ti aj prichádzajú myšlienky (a nielen tie 🙂 ), ktoré robia tvoj život krajším. A radostnejším. Plnohodnotnejším 🙂

 

***

Napíšeme ešte o tom, čo si si aj dnes uvedomila – čo sme ti pripomenuli, aby si nebola z tej tvojej alergie taká nešťastná?

. ako len chceš 🙂

Idem teda na to 🙂 Ako si si už uvedomila, tú alergiu máš aj kvôli tvojmu súčasnému odporu. Odporu voči sebe, nám, iným ľuďom, životu, svetu,… A keďže s tebou ešte stále intenzívne pracujeme, ten odpor je v tebe tak zvýraznený, že by ti mohol ešte viac ublížiť. A ty máš teraz už aj bez toho dosť ubolené a oslabené telo. (Samozrejme, je to len dočasu a ako si už zistila, dokážeš sa veľmi rýchlo regenerovať.) A veľmi dobre vieš, aké závažné ochorenie vyvoláva dlhodobý odpor.

. áno. Rakovinu.

Celé roky sa jej bojíš a oprávnene. Pretože by si ju už dávno, za okolností, ktoré sú už dlho v tvojom živote, mala, keby…

. keby nebolo mojej alergie. Mojej milovanej alergie 🙂 Vidíš, Rafael, už ju dokážem teraz aj milovať 🙂

Áno, moja 🙂 Lebo naozaj všetko zlé je na niečo dobré, ako sa hovorí. Napíš – pre ostatných, prečo je tvoja alergia v tomto zmysle pre teba požehnaním.

. pretože, ako píše aj Michel Odoul vo svojej skvelej knihe “Povedz mi, čo ťa bolí, a ja ti poviem prečo”, alergia je prehnaná reakcia tela na nejaký podnet, za normálnych okolností banálny, bez zvláštneho rizika, ktorý je však vnímaný ako by bol útočníkom, nepriateľom. Prvým reflexom, nech sa stane čokoľvek, je zaujatie rozhodného obranného postoja a niekedy aj silná  reakcia. Človek je aktívny a odhodlaný brániť sa za každú cenu. Preto sa u alergikov takmer nikdy nerozvinie rakovina.

To bude stačiť, moja. Nie je to síce úplne presné, čo sme napísali, lebo príčinou rakoviny nie je ten odpor, ale niečo iné, ale nebudeme o tom viac písať. Napísali sme toho aj tak dosť 🙂

 

***

Tak sa nám to chýli ku koncu, moja drahá Sophie 🙂

. ako to myslíš, môj drahý Rafael? 🙂

Že tak ako pomaly, ale isto končíme s písaním tohto príspevku, tak tým zároveň ukončujeme naše aktivity na tomto blogu, moja. Prekvapená? 🙂

. ani nie. Len či to myslíš vážne.

Úplne vážne, moja. Už je čas. Tento blog, ako aj iné, svojho času s týmto spriaznené, ti veľmi veľa dal, ale je to tak, ako sme ti už aj včera povedali – nastal čas posunúť sa ďalej. Napríklad venovať sa viac sama sebe 🙂 Lebo keď to tak neurobíš ty, nikto iný ti to nedá 😉 Pamätáš? Toto ťa naučilo tvoje osudové číslo dvadsaťšesť. Číslo, ktoré ti pomohla pochopiť Dae (v tejto úžasnej sérii). A je to zároveň číslo, ktorým končíme – tento príspevok tu bude v poradí dvadsiaty šiesty 🙂

. áno 🙂 Len aby si nezmenil názor, Rafael môj. Lebo každú chvíľu mi hovoríš niečo iné.

Aj toto sa zmení. Už nepotrebuješ toľko rozkolísavať. Naopak, čaká ťa viac stability, aby si sa v nej mohla viac rozvíjať.

Pridaj komentár