Prejsť na obsah

Pravda a viera mojimi očami

14/04/2012
by

Áno, existuje. Nie, neexistuje….
Čo je pravda a ako súvisí s vierou?  Už ste dakedy sebavedome a bez pochybnosti povedali na verejnosti  „Toto je pravda.“ „ Ja tomu verím.“  Naozaj ste si taký istý svojím presvedčením?

Existujú anjeli a démoni ?

Dobrá otázka pre čitateľov Angelária.  Sú to len naše vlastné myšlienky, ktoré nám našepkávajú alebo naozaj ide o bytosti iných vibrácii ?

Skúste povedať človeku, ktorý bol od mala učený a vychovávaný v tej „správnej“ viere, že sa viete rozprávať s anjelmi. Pravdepodobne vás označí za klamára a blázna. Je tak silne presvedčení o svojej pravde, že tú vašu okamžite odsúdi  bez toho, aby ste mu ju vysvetlili. Nechce o tom ani počuť. Keď sa pozrieme na vec z tej druhej strany, dokázali by ste vy vypočuť si podstatu jeho viery?  Čo keď sa mýlia všetci, ale čo keď majú kúsok pravdy všetci?

Určitý ľudia sú za svoju pravdu schopný umrieť a vziať zo sebou aj ďalších ľudí. Neberú ohľad na to čo si myslia a veria ostatný.  Určite si mnohý poviete, že sa svet zbláznil. Ani sa tomu nečudujem. Tento svet sa odvíja v štýle: „Musíte veriť lebo toto je pravda.“  Pravda väčšiny je dôležitejšia ako menšiny. Ten kto má na vec iný názor je vyvrheľ .

Ak mne niekto iný vysvetľuje svoju podstatu viery, nesnažím sa ho hneď konvertovať na moju vieru len preto lebo podľa mňa je ta moja nepochybná, ale snažím sa porozumieť podstate jeho viery. Síce som nestretol veľa ľudí zmýšľajúcich ako ja, ale to mi nedáva právo ich odsudzovať ani sa nad nimi vyvyšovať.  Veď čo keď sa nakoniec mýlim ja? Áno, ide tu aj o vec ega, ale o tom sa už popísalo veľa.

Nie je jedno čomu človek verí, pokiaľ jeho podstatou viery je láska a dobro? Koľkým konfliktom by sa predišlo, keby ľudia aspoň trošku snažili pochopiť veci aj z tej druhej strany. Koľko energie by sa ušetrilo a dalo využiť na duchaplnejšie ciele?

Nikdy nevnucujte svoju pravdu a vieru druhému. Nikdy nespochybňujete pravdu a vieru iného. Ak sa vám nepáči, tak jej poprajte len lásku a choďte ďalej.

Čo je moja pravda a viera?

Mojou pravdou je moja viera a tou je moja láska.

Prečo? Lebo to tak cítim a chcem to tak cítiť. Nebolo tomu vždy tak pokiaľ ma trošku nenakopli okrídlený kamaráti. Keď to so mnou nevyzeralo dobre, dali mi okúsiť pocit keď vás v srdci hreje láska. Určil som si lásku za svoju vieru a tým pádom sa stala aj mojou pravdou.

Pocítil som hrejivú lásku a moc srdca, ale o tom nabudúce …..

Hovoria nám anjeli vždy pravdu ?

Bytosti anjelské to majú veľmi dobré premyslené :). Najprv som si myslel, že všetko čo mi povedali je pravda. Bol som často sklamaný, že sa veci neudiali podľa scenára, ktorý mi bol povedaný.  „Ako sa to mohlo stať? Veď také bytosti by mi určite neklamali.“ Dlhé uvažovania,  nad tým prečo sa nestalo to čo sa malo stať ma stálo viac energie ako 12 hodinová zmena v robote.

Pochopil som, že anjeli mi hovorili veci, ktoré som potreboval počuť a aj veci, ktoré som chcel počuť a to len preto, aby som si začal konečne veriť. Človek, ktorý si neverí a vôbec neverí, svoju vlastnú pravdu nezíska. Verím tomu, že anjeli chcú, aby sme začali používať svoju vlastnú hlavu a svoje vlastné srdcia k určovaniu tomu čo je správne a nie slepo nasledovali druhých.

Albert Einstein povedal: „Každý má dve možnosti. Sme buď naplnení láskou…, alebo strachom.

Mal som zopár rozhovorov aj s bytosťami opačných energií ako majú anjeli. Mnohé ich názory dávali zmysel, len tam chýbala jedna, pre mňa, podstatná vec a tou bola láska. Tiež majú svoju pravdu, ktorej veria len je na základe inej podstaty ako láska. Podstatu si každý už musí vybrať sám. Anjeli a démoni nám ponúknu svoje cesty a je na nás po ktorej budeme kráčať.

Tiež od anjelov nečakajte presne odpovede na svoje otázky. Život by bol až príliš jednoduchý keby sme dostal presný návod ako ho žiť. Síce, dakedy ani s návodom nevieme vždy pochopiť podstatu vecí. Ukážu nám cestu pokiaľ ich poprosíme, ale nemôžme od nich chcieť, aby po nej kráčali miesto nás a keď si už myslíte, že na nás zanevreli, tak tomu tak nie je.

Aká je vaša pravda ? Aká je vaša viera a jej podstata ?

Pevne verím, že je to tiež láska a ak nie prajem vám to 🙂

Obsah toho článku nie je pravda aj keď tomu veríte. Obsah tohto článku je pravda aj keď tomu neveríte.

15 komentárov leave one →
  1. Kristína permalink
    15/04/2012 12:23

    moja viera: láska a súcit ku sebe samému a následne k všetkým a všetkému, citllivé vnímanie a bytie v prítomnosti bez myslenia na minulosť či budúcnosť a bez riadenia sa egom a nakoniec viera vo vlastnú intuíciu, v svoje vnútro, v seba samotného alebo inak povedané v svoju večnú, nesmrteľnú dušu

    moja pravda: zbav sa túžby, nájdeš šťastie; ber život ako prichádza, nájdeš pokoj; miluj a neubližuj žiadnej živej bytosti, nájdeš lásku; ži v súlade s prírodou, nájdeš bohatstvo; maj úctu k celému vesmíru, nájdeš cestu k poznaniu

    🙂

    • 13/01/2013 19:25

      pekne si to dala Kristi,páči sa mi tv.vyznanie.Moje je velmi blízke a ako ti to v praxi funguje.Máš rodinu,deti,muža,či priatela ? Prepač,ja preto pýtam,lebo toto zväčša tí druhí ak sú iní nechápu.dakujem ak odpovieš a želám velké srdce naplnené láskou ! Juraj

  2. daeduwen permalink*
    15/04/2012 17:43

    velmi pekny clanok 🙂 prehladne zhrnuta cela zivotna filozofia, ktora je podla mojho nazoru hodna nasledovania (ale kazdy za seba, nie vsetci za jednym 😀 )

  3. Aligi permalink
    17/04/2012 15:32

    “dont believe, but listen 😀 “

  4. 24/04/2012 09:17

    Je len jedna Pravda a osobná pravda nemusí byť vždy totožná s Pravdou. Tak ako existuje len jedna odpoveď na otázku “koľko je 1+1?”, tak isto je len jedna Pravda. Áno, je v nej aj láska ale nadovšetko, Pravda je osoba.

    • aamenn permalink
      24/04/2012 18:34

      Napríklad 1+1=1 keď uvažuješ Boolovú logiku 😉

      • 25/04/2012 07:38

        Mal som na mysli prirodzene 1 prst na jednej ruke a 1 prst na ruke dalsej. Alebo jedno jablko a jedno jablko nikdy nebude len jednu jablko. Pravda je vzdy jednoducha pokial nezacnu ludia okolo nej filozofovat. Ale filozofovanie je jedina vec, v com moze vyniknut kazdy. Kazdy sa moze ukazat ked uz nikde inde. 😉 Dik za odpoved.

    • 24/04/2012 20:34

      Koľko je 1+1 ČOHO? 🙂 Nič nie je isté, pevné, jediné a nemenné mimo rámca duality.

      • aamenn permalink
        24/04/2012 22:22

        Len dve veci sú isté a to láska a strach 🙂 Jedno vylučuje to druhé, ale bez jedného by sme nepoznali druhé 🙂

      • 25/04/2012 07:43

        Presne ako tie labute na tvojom obrazku, je tam jedna a jedna. V kazdodennom zivote je odpoved len jedna. Skus to u ocneho, ked ti ukaze 2 prsty povedat ze vidis jeden. Ale ked sa clovek nudi a chce dokazat ze ma pravdu, obhaji si cokolvek. A potom nas zo vsetkych stran bombarduju tzv. “pravdy” a spolocnost vyzera ako vyzera.

  5. 19/06/2012 14:45

  6. 30/06/2012 09:00

    Pekný článok!
    @Tom – jedno jablko a jedno jablko sú dve jablká – to je pravda matematická. Ale LEN matematická. Tá pravda nie je objektívna a univerzálna, lebo berie do úvahy len 1 z vlastností jabĺk – počítateľnosť. Neberie do úvahy ostatné pravdy o jablkách – akej sú farby, jedno jablko môže byť už zhnité, druhé môže byť už len ohryzok, môžu v ňom byť červíci, môžu mať iné veľkosti, atď…
    U toho očného – keď ti len tak ukáže dva prsty a ty povieš dva – tak si predpokladal že chce vedieť koľko prstov ukazuje na základe kognitívnych procesov alebo predchádzajúcich skúseností – to je tvoja pravda. Ale keď k nemu vojde nejaký ten hipisák – pravdepodobne bude jeho reakciou: “Peace, mate!”…
    Chcem tým povedať že pravda je vysoko individuálna záležitosť – preto by si každý mal nájsť tú svoju “pravdu”, svoj názor na vec.
    Bohužiaľ žijeme v spoločnosti kde sú ľudia ľahko manipulovateľní a veľmi ľahko príjmajú iné pravdy, pretože žijú v ignorácii…

  7. Zuzana permalink
    12/01/2013 14:18

    Najdolezitejsia viera je ta, ktora ta zachrani a to viera v Krista.
    Inak, to ti anjeli s ktorymi sa rozpravate a mate zazitky nie su Bozi Kristovi. Su to padli a od nich nic dobre by som neocakavala.
    Este: Kristus o sebe povedal: Ja som pravda, cesta i zivot.

    • aamenn permalink
      13/01/2013 22:37

      “Boži Kristovi” ?? nejde mi do hlavy to slovné spojenie v tej vete…
      Viera v Budhu je nesprávna ? Odkiaľ vieš, že sú padlí ?

      Každý má právo na svoj názor… ale toto mi prišlo dosť “čierno-biele” ….

Pridaj komentár