Prejsť na obsah

Ľudia ako zrkadlá

28/05/2019
by

28.5.2019, Sešat:

. tak mi znovu niečo docvaklo, Sešat. Tentokrát niečo veľmi významné.

Áno, drahá moja Sophie. Napíš si to sem.

. bola som presvedčená, že mi moja rodina už nemá čo dať. Ale včera, pri rozhovore s mojou mamou, som od nej dostala obrovitánsky dar. Ani neviem, ako sme sa k tomu dostali, ale náhoda to rozhodne nebola; porozprávala mi niečo zo svojho života. O situáciách, kedy bola pod obrovským tlakom ľudí, a to aj veľmi blízkych ľudí, a až ten obrovský tlak ju donútil k jednej dôležitej veci. 

Čo to bolo, moja?

. aby si uvedomila svoju vlastnú pravdu. Ten tlak ju donútil k tomu, aby si uvedomila svoju pravdu a aj to, aká je silná a že má na to, aby sa viac nenechávala udupávať a donekonečna sa niekomu prispôsobovať. Donútil ju byť vernou tej svojej pravde. Pretože vedela, že má pravdu, aj keď ju všetci naokolo presviedčali o tom, že pravdu majú oni a ona len musí držať hubu a krok, ako sa hovorí.

Áno. A aj ty si jej pomohla túto jej – a aktuálne pre ňu znova veľmi potrebnú – pravdu v nej podporiť.

. áno, ale povedzme si otvorene, nebola to až tak moja zásluha. Dokázala som mať pri tom rozhovore taký obrovský nadhľad, že mi bolo jasné, že to, čo vidím, je od vás. Bolo to tak silné a nadpozemské.

Áno. Trochu sme vám pomohli, pretože ste to tak potrebovali obidve uvidieť. Uvidieť to, čo v sebe máte a aké je pre vás dôležité, aby ste boli verné svojej pravde. Tej pravde, ktorú cítite hlboko vo svojom vnútri – vo svojom srdci.

. a ktorá je v nás tak hlboko ukrytá, že sme ju v sebe dokázali objaviť až pri obrovskom tlaku zo strany najbližších.

Áno, tak to už býva. Buď vás ten tlak udupe, alebo vás donúti uvedomiť si, akí ste v skutočnosti silní. Vnútorne silní. A ako si si uvedomila, vy obidve ste veľmi silné ženy. Od malička uprednostňujete úprimnosť pred pretvárkou, aj keď je to pre vás nevýhodné. Plávate zvyčajne proti prúdu. Ukazujete druhým, že veci sa dajú robiť aj inak – lepšie. Rúcate to staré, to, čo už nefunguje. Obidve ste čierne ovce rodiny. Veľmi potrební členovia vašich rodín.

. a zamýšľam sa nad tým, že prečo to tak jasne vidím až teraz.

Pretože nastal ten správny čas, aby si to videla tak jasne 🙂 Už si pripravená prijať svoju vlastnú silu 🙂 Napíš sem, drahá moja, čo si na internete našla k silným ženám.

. áno. Nebudem to tu kopírovať celé, len pridávam link, na ktorom si to každý, kto bude mať záujem, môže prečítať – nech sa páči – tu.

Áno, to bude stačiť. Je to síce o vzťahu muža a ženy, ale platí to do veľkej miery pre vzťahy všeobecne. A uvedomila si si ešte niečo.

. že som mala vo svojom živote dva typy ľudí – takých, ktorým som sa musela donekonečna prispôsobovať, aby som im vyhovela alebo takých, ktorí ma mali radi takú aká som (niežeby nemali voči mne výhrady, ale boli minimálne a veľmi pravdivé a čo je dôležité, boli povedané s láskou). Tých druhých bolo oveľa menej a ja až teraz dokážem vidieť, akí boli títo ľudia pre mňa požehnaním.

Áno, boli pre teba požehnaním, rovnako ako aj tí druhí. Tí, ktorí ťa ustavične kritizovali, podceňovali, urážali, nesprávali sa voči tebe s úctou a rešpektom. Tí, ktorí sa museli prekonávať, aby dokázali byť k tebe milí. A všetko iba z jedného dôvodu. Už si na to došla, aký to je.

. jednoducho a výstižne povedané – nemali ma radi. Nemali ma mať radi (z dôvodu, že naše cesty nemali ísť spolu) alebo ma len nedokázali mať radi – takú, aká som.

Napíš o tom, na čo si prišla – prečo ťa tí ľudia nedokázali mať radi.

. pretože to boli ľudia, ktorí boli zameraní predovšetkým sami na seba. Veľmi si zakladali na svojom sebaobraze, na svojej “dokonalosti” – pred sebou a pred ostatnými. Neboli schopní vidieť svoje vlastné chyby, alebo len veľmi málo. Kritizovali ma preto, aby sa nemuseli pozerať na tie svoje. Za všetko, čo v našom vzťahu nefungovalo, som mohla iba ja.

Áno. A ty si na to reagovala ešte donedávna prevažne stále tým istým spôsobom…

. presne tak. Hľadala som u seba tie chyby, za ktoré ma druhí kritizovali. A aj som ich našla. Našla som ich u seba dokonca aj vtedy, keď som ich v skutočnosti nemala, rozumieš.

Rozumiem. A ty už vieš, prečo si na sebe nachádzala aj tie neexistujúce chyby.

. áno. Uvedomila som si, že je to kvôli mojej schopnosti sebareflexie. Dokážem dosť dobre vidieť svoje chyby aj bez toho, aby ma niekto na to musel upozorniť.

Áno. A keďže si toto u seba doteraz veľmi nevidela, pod vplyvom určitých ľudí sa tento tvoj dar zvrhol tak, že sa otočil proti tebe. Normálne by si tie svoje chyby (alebo lepšie povedané, to, čo si na sebe chcela zmeniť) videla aj sama a sama by si pracovala na ich odstránení, ale ty si si nechala na seba nakydať aj hnoj druhých ľudí, uverila si v prvom rade ich pravde a svoju si zatlačila do kúta, no a výsledkom bolo nachádzanie aj neexistujúcich chýb, ktoré si si len myslela, že ich máš, pretože ich na tebe videli tí druhí.

. áno. A aj teraz, keď o tom píšeme, sa cítim strašne zle, lebo mám v sebe pocit, že nie som dostatočne sebakritická, rozumieš 🙂

Rozumiem 🙂 Už je čas, aby si si začala plne uvedomovať dary, ktoré máš a aby si ich používala s láskou. Aby si ich nezneužívala proti sebe, ale ani v nejakom vzťahu. Už je čas, aby si sa na seba začala pozerať pravdivejšie. Aby si si uvedomovala svoju hodnotu. Hodnotu, ktorú ti pomohli odkryť druhí ľudia, ktoré fungovali v tvojom živote ako zrkadlá. Ale ani nie tak, že zrkadlili tvoj obraz (lebo toto sa u teba deje automaticky, prirodzene), ale poukazovali ti predovšetkým – nepriamo – na to, čo si mala doteraz v sebe hlboko ukryté – na tvoju pravdu, tvoju hodnotu.

. áno a napadlo mi k tomu ešte niečo. Že keď som v sebe tú pravdu dlhodobo potláčala alebo som sa len veľmi bála vyjsť s pravdou von, tak práve vtedy sa to otočilo voči druhým ľuďom.

Áno. Napríklad tou tvojou prehnanou úprimnosťou, o ktorej sme sa bavili minule. Bola si im vtedy schopná povedať veci, ktoré boli v tebe tak silno potláčané, že sa v tebe až zvrhli na niečo častokrát až nereálne, vykonštruované iba v tvojej hlave. Toto robí ten tlak. Deformuje. Preto je tak veľmi dôležité, aby ste boli voči sebe čo najúprimnejší, najpravdivejší. Aby ste sa na seba a aj na druhých pozerali s láskou. Uvedomovali si svoju vlastnú hodnotu ako aj hodnotu druhých ľudí. Každý človek, s ktorým sa stretnete a s ktorým z nejakého dôvodu kráčate istý čas spoločnou cestou, je pre vás dôležitý. A je jedno, či vás ten človek priťahuje alebo odpudzuje. Všetci a úplne všetko, čo vám nejakým spôsobom vstúpi do vášho života, nie je náhoda, ale len potrebná skúsenosť, či príležitosť k tomu, aby ste znovu o niečo podrástli 🙂

One Comment leave one →
  1. Lili permalink
    02/02/2022 15:17

    Milá, Sophie.Som ti veľmi vďačná že si to napísala.Pisala si to v roku 2011.Uvedomovala som si hlbší pojem slová nadčasový,alebo stále keď mi bolí predávané vzkazi “pozeraj sa na vec z hlbšej perspektívy”To automaticky som si uvedomovala že skutky,slová, mišlenka,majú veľký dopad v tej chvíle,ale viac na budúcnosť nie len môjho okolí,ale aj neznámych ľudí.A podľa toho aj konala aj keď som vedela často že moja vlastná pravda sa obráti proti mne.Za cenu vlastného utrpenia, ktorý človek vie premôcť sám niekedy môže pomôcť naj viac svojmu okolí a tým ľuďom ktorých miluje v svojom živote.Ale pocítiť to až tak priamo”na vlastnej koži”to len teraz som si mohla objasniť cez tvoj článok.A to v doby keď sám strácala vlásne všetko čo je dôležité v tej dobe pre mňa a vlastnú pravdu.A ďakujem ty za vlásne prozreni cez teba.Ti si bola ja a ja som bola tu len teraz 2022 v tomto článku.Tak presne zapadalo všetko čo sa dialo tebe to aj mne.Roky som s tým aj ja zápasila.Len teraz som sa dostala na ten web tak vidím že články podľa dátumu sú písané pred viac rokmi a nove sú nepridane.Dufam že web funguje.Rada by som sa s tebou spojila,ale neviem jak.Moj e-mail som napísala pod komentára má ho redakcia.Prosim ak sa tak rozhodneš tak napíš budem moc rada.Dufam ten komentár sa nijak k tebe dostane.

Pridaj komentár