Prejsť na obsah

Sebaprijatie

10/06/2017
by

Rafael, 10.6.2017:

Ľúbim ťa. Nehnevaj sa kvôli tomu, čo robím, že každú chvíľku mením názor a chcem od teba niečo iné. Veď aj ty si taká. 🙂 A chceš vedieť prečo? Lebo je to tvoja prirodzená vlastnosť – premenlivosť; nebráň sa tomu. Partner, ktorý ťa bude ľúbiť takú, aká si, bude mať aj túto vlastnosť na tebe rád. Pýtaš sa, načo je vlastne dobrá? Tvoja premenlivosť, inými slovami aj pružnosť, ti umožňuje meniť sa oveľa rýchlejšie ako je to umožnené iným ľuďom, ktorí až takíto pružní nie sú. Zároveň touto svojou pružnosťou meníš výrazne aj svoje okolie, aby sa aj oni mohli meniť. Nie vždy im je to ale po vôli, preto ťa niektorí ľudia nepochopiteľne (akoby bezdôvodne) nemajú radi. Aby si bola spokojná, potrebuješ to len prijať, že to tak je. Nesnaž sa vyhovieť každému, nie je to možné, anjel môj. Viem, máš to v sebe hlboko zakorenené, ale postupne to zmeníme. Chcem, aby si bola spokojná a mala krásny život. A keď si tak uvedomíš, nič ti v tom reálne nebráni. 🙂 Len sa pre to potrebuješ rozhodnúť, že to tak chceš. Rozumieš mi, však? Všetko potrebné pre to, aby si bola šťastná, máš vo svojom vnútri. Je to už len záležitosť tvojho rozhodnutia, lebo si už dostatočne čistá, aby si dokázala všetky vplyvy, ktoré by ti mohli brániť tvojmu šťastiu, odignorovať. Veľmi ťa ľúbim, anjel, a chcem, aby si tieto moje slová zverejnila. Nájde sa v tom totiž mnoho ľudí, ktorí sú podobní ako ty a veľmi im to pomôže. Môžeš sa pýtať, ak chceš, už som svoj netypický monológ skončil. 🙂

 

Veď som ti dala priestor, ako sme sa dohodli. 🙂 Si naozaj zvláštny, Rafael, si naozaj každú chvíľu iný. Moc premenlivý. Rozmarný. 🙂

 

Veď to aj ty. 🙂 A vidíš, mne to nevadí; mám sa rád taký, aký som, a ty by si sa už konečne tiež mohla prijať taká, aká si. 🙂 Rozumieš. 🙂

 

Rozumiem. 🙂 Je to naozaj len o tom, ako som zvyknutá pozerať sa na seba. A je mi teraz úplne jasné, že to, že sa ešte nedokážem prijať taká, aká som, s úplne všetkým, je už len pozostatok minulosti, kedy som zvykla pozerať na seba s príliš veľkou kritikou.

 

Som rád, že to už tak jasne vidíš. Chce to naozaj len zmenu uhla pohľadu. Aj keď u teba tá cesta k tomuto “len” znamenala dlhé roky tvrdej práce. Ale výsledok stojí za to, sama to vidíš. 🙂

 

Áno. 🙂 Vŕta mi ale teraz v hlave – každý si prechádza takouto masochistickou fázou, kedy sa nenávidí, nechá si ubližovať a má pocit, že si to tak zaslúži?

 

Nie vždy až takou, akou si si prechádzala ty, ale v zásade áno. Je to tak preto, lebo tento svet je založený na dualite; najprv sa zákonite musíte odmietnuť, aby ste sa dokázali prijať.

 

V zásade rozumiem, ale uvedomila som si, že nerozumiem tomu viac do hĺbky. Prečo sa najprv musíme odmietnuť a až potom prijať? Prečo to nemôže byť naopak? Počkaj, už mi to došlo – lebo vo svojich životoch postupne prechádzame od nevedomosti (=tmy) k poznaniu (=svetlu).

 

Presne tak, anjel. Odmietanie sa kvôli čomukoľvek je kvôli nevedomosti. Postupne, ako je svetlo vo vás stále silnejšie, prichádza zákonite aj k tomu, že sa namiesto odmietania stále viac a viac prijímate – presne takí, akí ste. S ÚPLNE všetkým. Pretože v každom okamihu ste dokonalí takí, akí ste. Boli ste stvorení takí, akí ste; tento svet je nastavený tak, že sa cez svoje “chyby” učíte a posúvate ďalej; tak je tu dôvod na nejaké odmietanie toho, ako to je? 🙂

 

Teraz to vidím tak, že nie je. A keď to tak budem chcieť vidieť stále, alebo – buďme realisti 🙂 – aspoň častejšie ako doteraz, je to asi už len otázka toho, ako sa to rozhodnem vidieť.

 

Áno. 🙂 Keď to už dokážeš takto vnímať aspoň na chvíľu, už táto skúsenosť v tebe je; už ti ju nikto a nič nemôže zobrať; stačí sa preto len znovu a znovu vedome zamerať na to, čo chceš a toto bude v tebe stále silnejšie, anjel. 🙂

 

Áno, zákon príťažlivosti. Na čo sa zameriam, toho budem mať v živote viac. Viac príjemného alebo naopak.

 

4 komentáre leave one →
  1. 06/07/2017 02:59

    Sophie, ty si svetlo. Vždy som ťa tak cez blogy vnímal.

  2. Peter995 permalink
    11/07/2017 00:55

    Ďakujem, tento rozhovor s Rafaelom som aj ja trochu potreboval. Už sa mi stalo v živote, že som otočil svoj názor k presnému opaku.

    A mal som potom z toho zvláštny pocit. Ale tiež je taký zážitok pre mňa poučný a keď som sa nad svojou názorovou zmenou zamýšľal, viedlo ma to trošku aj k určitej miernej vnútornej pokore: Bol som na opačnej strane, teraz zasa na tejto, a pritom som bol vtedy tak presvedčený že mám pravdu, že ten názor, čo som vtedy mal, je jediný správny. Celé je to tak zvláštne. Tvrdošijne presadzovať určitý názor, hádať sa oň a neskôr to začať vidieť úplne inak a prejsť na opačnú stranu. Čudné. A pritom ma ani nikto v hádkach nepresvedčil, vôbec nikto ( ani by nemal šancu 🙂 ), dopracoval som sa k tomu sám i s pomocou určitých náhod, ktoré sa ku mne dostali. Je to poučné, aspoň pre mňa, moje svedomie mi totiž teraz občas našepkáva – snaž sa menej hádať, snaž sa trošku chápať iných, alebo ich aspoň tak neodsudzuj, buď tolerantnejší, spomeň aký si sám bol, ako si bol vtedy zažratý do svojej “pravdy”

    Ach, názory…, tiež ma to začalo učiť vnímať, že naše názory nie sú až tak príliš dôležité a tým viac si uvedomovať, že dôležitá je akurát láska, tá je nad názormi, nad všetkým

  3. 07/09/2017 20:29

    …ďakujem…Podľa TČM súvisí práve okruh žalúdok, pankreas, slezina s PRIJATÍM.(prvok ZEM). Farbou žalúdka je žltá farba a tá je aj farbou tretej čakry. V období niekedy od júna do septembra dominuje prvok ZEM. Najvhodnejšia obilnina pre posilnenie spomínaného okruhu je pšeno, ovocie napr. hrozno alebo marhule, slivky….

  4. Sophie permalink
    24/10/2017 09:34

    Ďakujem všetkým za podporu ♥

    Chcem sa s vami podeliť o môj najnovší objav – knihu Franka Kinslowa s úžasným názvom “Když se vám nic nedaří, zkuste dělat NIC aneb jak vás umění oprostit se od všeho dostane tam, kam chcete”.

    Knihu som si kúpila aj vďaka ukážke obsahu knihy, kde ma ihneď zaujala kapitola o negatívnej stránke pozitívneho myslenia, pretože toto je aj moja skúsenosť a autor nádherne vysvetľuje, prečo je tomu tak a ako z toho von.

    Som len na začiatku čítania, ale už teraz mi je jasné, že som konečne našla to pravé k tomu, aby som bola skutočne šťastná. A je veľmi zaujímavé, že kniha sa ku mne dostala až vtedy, keď som si uvedomila, čo je pre mňa skutočne dôležité – byť šťastná nech to už obnáša čokoľvek.

    Frank Kinslow ponúka geniálny a pritom úplne jednoduchý a prirodzený postup, po krátkej praxi zvládnuteľný kdekoľvek a kedykoľvek pre úplne každého, kto chce zažiť stav skutočného šťastia, našej pravej podstaty. Postup, ako sa úplne prirodzene a bez námahy vymaniť spod vplyvu negatívnych myšlienok a emócií. A to je iba začiatok 🙂

    Takže už len jedno – ENJOY 🙂

Pridaj komentár