Prejsť na obsah

O strave znovu a trochu inak

22/05/2019
by

Rafael, Mária Magdaléna, 22.5.2019:

Sme veľmi radi, že sa ti to začína v hlave konečne vyjasňovať 🙂

. aj ja 🙂 Len to tam mám ešte stále dosť hmlisté.

Preto sme pri tebe, aby sme ti s tým pomohli. Už je čas 🙂

. to ma veľmi teší 🙂

Tak poďme na to. Vynorili sa ti teraz intenzívne dva tvoje veľké a dlhodobé problémy a ako si si uvedomila, úzko spolu súvisia. Skús popísať, o čo ide.

. ok. Moje telo. Moja nadváha a moje alergie.

Áno, skús teraz popísať, čo si si dnes ráno uvedomila.

. uvedomila som si, že obidva tieto moje problémy vyplývajú z toho, v akom stave sa teraz nachádzam. Že ide až na malé výnimky o stav uzavretia, o ktorom píše aj vo svojej najnovšej knihe Tao múdrosti Robert Urgela.

Aký je to stav uzavretia? O čom píše Robo Urgela aj v tej spomínanej knihe?

. nedokážem to teraz popísať. Veľmi ťažko sa mi vyjadruje, moja myseľ je akoby skolabovaná.

Áno. Je to tak. A ty už aj vieš, že prečo.

. som v hraničnom stave uzavretia. V maximálnom, ako len môžem byť. A už dosť dlho. A žiaden dlhodobý extrém nie je zdravý. Pridlho som bola uzavretá vo svojom vlastnom svete, nad všetkým som sa intenzívne zamýšľala a stále niečo riešila…

A stále riešiš. Ale ako si si uvedomila, je to už len viac-menej zo zvyku. Lebo veľmi často sa ti stáva, že keď sa v tvojom svete objaví nejaký “problém”, dokážeš si ho (aj s našou pomocou, samozrejme 🙂 ) zvyčajne už veľmi rýchlo sama v sebe vyriešiť a mohol by pre teba nastať čas na oddych a radosť. Ale toto u teba skoro vôbec nenastáva, lebo si zvyknutá na neustále riešenie niečoho. Tvoja myseľ sa k tomu “problému” zo zvyku neustále vracia, so stále novými podnetmi a nedovolí ti oddýchnuť si od toho, čo si si v sebe už dávno spracovala. Ale ty už vieš, ako z tohto von 🙂

. jediná cesta ako z tohto von je prejsť do fázy otvorenia – do fázy ľahkosti a radosti, ktoré sú úplne nezávislé od toho, čo sa deje. Len teraz som v takej ťažobe (a aj kvôli tomu, že som sa na to zamerala), že to vidím dosť čierne, že či to vôbec dokážem.

Tá ťažoba je u teba aj kvôli tomu, že sme to u teba zintenzívnili. Preto, aby si si to dokázala takto uvedomiť a ujasniť si, čo vlastne chceš. No a už to aj cítiš, ako to z teba odchádza 🙂

. áno, konečne 🙂 už mi je lepšie 🙂

Takto je to lepšie. Nebudeme písať pre Angelárium, je to pre teba. Máš tak málo vlastnej energie, že by bolo hriechom ňou plytvať, rozdávať iným.

. a nepíšem si to zároveň aj pre seba? 🙂

Píšeš, ale to orientovanie na Angelárium ťa vyčerpáva. Nepíšeš tak slobodne ako by si mohla, keby si písala iba s nami. No vidíš, ako rýchlo si sa uvoľnila, keď sme z teba sňali tú ťarchu 🙂

. máte pravdu, ďakujem. A čo teraz? Som strašne unavená.

Kvári ťa alergia. A počasie – nízky tlak, aj keď ten dážď ti teraz – kvôli alergii – robí dobre 🙂 Napíš si sem, na čo si prišla v súvislosti s tou alergiou.

. no že súvisí s tým, že som môjmu telu nedávala to, čo potrebovalo.

Napíš si, na čo si prišla ohľadne tvojej nízkosacharidovej diéty, o ktorej si už písala

. prišla som na to, že bola pre mňa tým najlepším, čo som vtedy mohla mať. Kniha, podľa ktorej som sa riadila, ma priam magicky pritiahla a musela som si na začiatku len upratať v hlave – kvôli mäsu, ktoré som mala jesť v oveľa väčšom množstve, na aké som bola zvyknutá. Ale zvládla som tento prvotný odpor a začala som s týmto novým stravovaním a za veľmi krátky čas a takmer bez trápenia som sa mohla tešiť z nového tela.

Áno. A potom nastal problém…

. áno, sranda, že až teraz mi docvaklo, kde som urobila chybu.

Napíš o tom.

. veľmi rýchlo som schudla, no a potom – po pár mesiacoch – som zrazu prestala chudnúť. No a hneď ako som prestala chudnúť, som sa mala začať normálne, pestro a vyvážene stravovať. Ale ja som bola ešte dlho potom, ako mi moje telo povedalo “Dosť. Dosiahla si pre teba teraz optimálnu hmotnosť.” presvedčená, že ešte musím schudnúť, lebo ešte som mala z čoho a trápila som svoje telo ešte dlhý čas po tom stále tou istou, jednostrannou a nevyváženou stravou.

Áno, a čo sa stalo potom (keď sa na to pozrieš už súčasnými otvorenými očami)?

. moje telo už nedostávalo to, čo potrebovalo. Schudla som, mohla som byť maximálne spokojná a jesť už všetko, na čo som mala chuť a zároveň mi robilo dobre, ale ja som toto vtedy nedokázala vidieť a pokračovala som v diéte – v strave, ktorá mi svojho času veľmi pomohla, ale teraz už bola pre mňa niečím, čo mi začalo škodiť.

Presne tak. No a teraz napíš o tom, kedy sa ti znovu objavili potravinové alergie. Alebo ešte lepšie – keďže aj toto sa ti začalo vyjasňovať 🙂 – napíš najprv o tom, prečo ti na nejaký čas potom tá potravinová alergia zmizla.

. ok, skúsim. … Neviem. Nejako sa mi to znovu zahmlilo.

Dostaneme sa k tomu. Tak napíš o tej druhej skúsenosti, po ktorej si začala byť znovu na všeličo alergická.

. stravovanie podľa Anthonyho Williama. Alebo presnejšie – podľa toho, čo som si z toho bola vtedy schopná vybrať. Lebo ako som si uvedomila, vyberala som si  – podvedome – z toho komplexu hlavne tie potraviny, ktoré boli pre mňa úplne nevhodné.

Aké to boli a prečo?

. zahrievajúce potraviny. Absolútne nevhodné (teda aspoň v tak veľkom množstve) pre môj konštitučný typ. Kurkuma, chilli, špenát, … jedávala som ich – a úplne nevedome – v neúmerne veľkom množstve.

A ako si si to už uvedomila – prečo si to tak vtedy podvedome robila?

. lebo som na to išla cez môj rozum. Nepočúvala som svoju intuíciu a svoje telo, ktoré vždy vie, aká strava je pre mňa aktuálne najlepšia. “Aktuálne” – toto slovo je veľmi dôležité. Akoby mi telo chcelo povedať: “Pozri sa, čo sa stane, keď sa riadiš iba rozumom”.

Presne tak. A ako si už na to došla, tá strava podľa Anthonyho Williama bola pre teba vtedy absolútne nevhodná. Konzumovala si napríklad v zime obrovské porcie surovej zeleniny a ovocia. A tiež kvôli ďalším veciam. A potom si objavila – keď si sa už dlhší čas trápila s ešte väčšími zdravotnými problémami, aké si mala predtým – ďalšiu vec, ktorá ti zásadne zmenila pohľad na stravu.

. áno. Ajurvédu. Konečne niečo, s čím som sa priblížila k tomu naozaj zdravému – k zdravému sedliackemu rozumu, ako sa hovorí. A toto bolo niečo, čo som vlastne ani tak neobjavila, ale znovu som sa k tomu vrátila. Lebo som bola predtým veľmi dlho slepá, totálne zdeformovaná rozumom – tým, o čom som bola presvedčená, že je pre moje telo to pravé. Úplne som sa na dosť dlho odpojila od mojej intuície.

Áno. Toto všetko ale boli pre teba potrebné skúsenosti. A teraz skús napísať o tom, prečo ti na nejaký čas tá potravinová alergia ustúpila – už to vidíš 🙂

. bolo to pre mňa obdobie, kedy som viac-menej prestala riešiť stravu. Teda presnejšie, zabudla som na to, čo bolo, uvoľnila som sa v tomto a začala jesť všetko tak nejako prirodzene, viac podľa toho, čo si pýtalo moje telo.

A žila si vtedy v úzkom kontakte s prírodou – toto ti pomohlo najviac 🙂 už to vidíš? 🙂

. áno 🙂 rastliny, zvieratá, les, mimo civilizácie. Viac prírody, menej stresu 🙂 a tým pádom väčšie priblíženie sa k tomu pravému.

Presne tak 🙂 no a aby to bolo úplné 🙂 – príroda ti pomohla uzemniť sa. Tým, že si sa dokázala s jej pomocou viac uzemniť, nedávala si tak už toľko priestoru rozumu, či mysleniu. Proste si len viac bola 🙂

. áno. Na toto častokrát zabúdam. A preto mám najhoršie stavy – spôsobené mojou mysľou – vtedy, keď som hladná. Lebo aj jedlo uzemňuje.

Presne tak. A teraz to zverejni. Mnoho ľudí sa tam nájde a pomôže im to.

. vážne to tak chcete?

Úplne vážne 🙂 Potrebuješ začať znovu písať, aj keď ti to teraz veľmi nejde. Máš v sebe veľmi veľa múdrosti a skúseností a bola by škoda nechávať si to iba pre seba, nemyslíš? 🙂

. nechávam to na vás, ako to bude. Vy viete, čo je pre mňa a aj pre vás najlepšie.

Sme radi 🙂

. ale viete čo? K tomu môjmu druhému problému – nadváhe – sme sa skoro vôbec nedostali.

To, čo je pre teba teraz dôležité, už vieš. A už aj tušíš, že je za tým aj viac. Ale o tom možno – tu pre Angelárium – niekedy nabudúce 🙂

No comments yet

Pridaj komentár